Kurssi BRCA-geenivirheen kantajille, jotka ovat sairastuneet rinta- tai munasarjasyöpään

Tietoa ja vertaistukea tarjoava kurssi järjestetään Helsingissä ja tapaamiskertoja on kolme: torstaisin 14.9., 5.10. ja 26.10.2017 klo 15.30/16.00-20.00.
Paikkana on Helsingin Pääpostitalon saunakabinetti, Mannerheiminaukio 1 B, 00100 Helsinki

Kurssilla saa tietoa geenivirheen periytyvyydestä asiantuntijalääkäreiltä ja hoitajilta. Lisäksi puheenvuoroja ja keskustelua käydään syöpäsairauden vaikutuksesta seksuaalisuuteen sekä geenivirheen merkityksestä perhesuhteisiin. Kurssin ohjelmassa otetaan huomioon myös osallistujien toiveet käsiteltävistä aiheista. Tapaamisten aikana on mahdollista jakaa kokemuksia ja ajatuksia muiden vastaavasti sairastuneiden kanssa sekä kuulla kokemusasiantuntijaa. Kurssin vastuuohjaajana toimii valtakunnallisen neuvontapalvelun vastaava hoitaja, syöpäsairaanhoitaja Taina Häkkinen Suomen Syöpäyhdistyksestä.
Miten kurssille voi osallistua?
Ryhmään haetaan sähköisesti verkkohakulomakkeella. Hakulomakkeen löydät osoitteesta: https://link.webropolsurveys.com/S/1BC97D1C0B0F021B

Hakulomake on lähetettävä sähköisesti 31.8.2017 mennessä. Kaikki hakijat haastatellaan ja kurssille valitaan 5-10 henkilöä.

Osallistuminen on maksutonta. Kurssin toteuttamista tukee Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA.

Lisätiedot: Taina Häkkinen 050 4418 588 taina.hakkinen@cancer.fi