Kurssi BRCA-geenivirheen kantajille, jotka ovat sairastuneet rinta- tai munasarjasyöpään

Tietoa ja vertaistukea tarjoava kurssi järjestetään Helsingissä talvella 2019.

Tapaamiskertoja on kolme:
torstaisin 31.1., 14.2. ja 28.2.2019 klo 15.30 / 16.00-20.00.

Paikkana on Helsingin Pääpostitalon (Savumerkki A-sauna tila 10. krs.) Mannerheiminaukio 1 B, 00100 Helsinki (rautatieaseman läheisyydessä).

Kurssilla saa tietoa geenivirheen periytyvyydestä asiantuntijalääkäreiltä ja hoitajilta. Lisäksi puheenvuoroja ja keskustelua käydään syöpäsairauden vaikutuksesta syöpään sairastuneen elämään ja seksuaalisuuteen sekä geenivirheen merkityksestä perhesuhteisiin. Kurssin ohjelmassa otetaan huomioon myös osallistujien toiveet käsiteltävistä aiheista.  Tapaamisten aikana on mahdollista jakaa kokemuksia ja ajatuksia muiden vastaavasti sairastuneiden kanssa sekä kuulla kokemusasiantuntijaa.

Kurssin vastuuohjaajana toimii valtakunnallisen neuvontapalvelun vastaava hoitaja, syöpäsairaanhoitaja Taina Häkkinen Suomen Syöpäyhdistyksestä.

Ryhmään haetaan sähköisesti verkkohakulomakkeella. Hakulomakkeen löydät osoitteesta: https://link.webropolsurveys.com/S/5C9C06B52D56DF90

Hakulomake on lähetettävä sähköisesti 18.1.2019 mennessä.  Kaikki hakijat haastatellaan ja kurssille valitaan 5-10 henkilöä.

Osallistuminen on maksutonta. Suomen Syöpäyhdistys toteuttaa kurssin. Kurssin toteuttamista tukee Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA Veikkauksen tuotoilla.

Kurssista saa lisätietoa:

Taina Häkkinen 050 4418 588