Luomitarkastus siirtyy osaksi Pidä huolta! -elintapaohjausta

Keskitymme jatkossa toiminnassamme yhä enenevässä määrin syöpäsairaiden ja heidän läheistensä jaksamisen tukemiseen haastavassa elämäntilanteessa. Suuntaamme hoitajien työaikaa luomitarkastuksien sijaan tähän yhdistyksemme perustehtävään.

Pelkkiä luomitarkastuksia ei jatkossa sairaanhoitajien toimesta tehdä, vaan tarkastus sisältyy Lääkärikeskus Pirsyssä tarjolla olevaan kokonaisvaltaisempaan Pidä huolta! -elintapaohjaukseen (60 min., 59 €. Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen jäsenille 49,50 €). Elintapaohjauksessa opastetaan tekemään syöpää ennaltaehkäiseviä valintoja ja kartoitetaan syövän ennaltaehkäisyn kannalta tärkeimmät asiat: suvussa esiintyvät syöpäsairaudet, ravitsemus- ja liikuntatottumukset, alkoholin ja tupakkatuotteiden käyttö sekä tehdään luomitarkastus. Lisäksi mitataan verenpaine, pulssi, pituus, paino, vyötärönympärys, kehonkoostumus (vaa’alla) ja lasketaan painoindeksi. Varaa aika Pidä huolta! -elintapaohjaukseen >>

Mikäli haluat pelkän luomitarkastuksen, varaa aika Lääkärikeskus Pirsyn ihotautilääkärille (hinta 95-120 €). Ihotautilääkäri voi tarvittaessa tehdä pienen ihomuutoksen poiston samalla käynnillä, jolloin hintaan lisätään toimenpidemaksu ja laitosmaksu.