Arjen ystävä

Syöpään sairastuminen ja hoidot vievät voimia, jolloin pienetkin arkiset askareet voivat tuntua ylivoimaisilta. Myös hoitojen jälkeen ottaa oman aikansa kerätä voimia. Yhdessä arjen ystävän kanssa monet askareet voivat tuntua keveämmältä hoitaa ja juttukaverin kanssa tulee helpommin lähdettyä esimerkiksi ulos haukkaamaan happea.

Arjen ystävänä tehtäväsi on toimia syöpään sairastuneiden apuna pienissä arkisissa askareissa ja olla seurana. Toimit yhdessä sairastuneen kanssa, et hänen puolestaan. Arjen ystävän tehtäviä voivat olla esimerkiksi pienet kotiaskareet, lemmikin hoito, asiointiapu virastoissa, harrastusapu, ulkoiluapu, kauppakaveri, juttukaveri tai saattaja.

Tehtävät ovat keikkaluontoisia, joten voit valita niitä oman tilanteesi mukaan.

Arjen ystävänä toimiminen ei edellytä omakohtaista kokemusta syövästä. Teemme yhteistyötä Huoleti-mobiilisovelluksen kanssa. Toivomme kiinnostusta kokeilla mobiilisovellusta avunpyyntöihin vastaamisen kanavana, mutta sen käyttäminen ei ole välttämätöntä.

Arjen ystävänä toimiminen edellyttää, että

• konkreettiset askareet ovat sinulle mieleinen tapa auttaa
  • olet ulospäin suuntautunut ja pidät uusiin ihmisiin tutustumisesta
  • sinulle on luontaista suhtautua toisiin ihmisiin myötätuntoisesti ja kannustavasti, erilaisia ihmisiä ja valintoja kunnioittaen
  • sitoudut toimimaan yhdistyksen arvojen ja toimintaohjeiden mukaisesti

Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijältä ja toisilta vapaaehtoisilta.