Kuntoutuskurssit

Me Pirkanmaan Syöpäyhdistyksessä haluamme, että jokainen syöpään sairastunut saa omaan elämäntilanteeseensa sopivaa tukea ja kuntoutusta. Järjestämme kuntoutuskursseja yhdessä Raha-automaattiyhdistyksen ja Kelan kanssa.

Vertaistuki

Saman kokenut osaa toisinaan parhaiten auttaa syöpään sairastunutta ja tämän läheisiä. Vertaistukitoimintamme tavoitteena on syöpään sairastuneen ja heidän läheistensä selviytymisen ja voimavarojen tukeminen.

Liikunta

Sairastumisen jälkeen liikkuminen on turvallista aloittaa vertaisryhmässä. Liikuntaryhmät tukevat omasta terveydestä huolehtimista ja ylläpitävät toimintakykyä elämässä eteenpäin. Ryhmiin ovat tervetulleita sekä miehet että naiset.

Sairauskohtaiset tietopäivät

Sairauskohtaiset tietopäivät on tarkoitettu äskettäin syöpään sairastuneille. Tilaisuudessa käsitellään kyseistä syöpätautia, hoitoa ja toipumista. Ohjelmaan sisältyy asiantuntijaluento ja aikaa on varattu myös kysymyksille. Tietopäivässä on myös mahdollisuus keskustella samankaltaisessa tilanteessa olevien kanssa.