Kurssit läheisille

Läheisten avokuntoutuskurssit tarjoavat tietoa ja tukea läheisille heidän jaksamisensa tueksi syöpään sairastuneen rinnalla. Vertaistuellisessa ryhmässä kokemusten jakaminen ja käytännön vinkkien vaihtaminen on antoisaa. Kursseja ohjaavat ammattilaiset.

Rinnallakulkijat -avokuntoutuskurssi syöpään sairastuneiden läheisille

”Kurssi opetti arvostamaan itseäni.”

”Oivalsin, että oman mielialan kohottaminen on tärkeää.”

”Hyödyllisintä kurssilla oli vertaistuki ja huomasin, etten ole yksin yksin tunteideni ja pelkojeni kanssa.”

”Antoisinta oli omien tunteiden jäsentely ja selviytymiskeinojen tunnistaminen.”

”Sain keinoja omasta jaksamisesta huolehtimiseen.”

Kun syöpäsairaalla on syöpähoidot käynnissä, myös läheisen jaksaminen voi olla koetuksella eikä sairastunutta halua kuormittaa omilla mietteillä. Läheistä voi kuormittaa kasvanut vastuu arjen pyörittämisestä, epätietoisuus tulevasta ja parantavien hoitojen tehoamisesta. Kuinka pitää yllä toivoa ja tukea syöpäsairasta uupumatta itse?

Kurssi on tarkoitettu äskettäin syöpään sairastuneen läheisille, joiden syöpäsairaalla läheisellä syöpähoidot ovat käynnissä. Kurssilla on mahdollista keskustellen pohtia ja käsitellä läheisen syöpään sairastumiseen liittyviä kokemuksia, ajatuksia ja tunteita ammattitaitoisten ohjaajien ja samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa.

Kurssilla on alustuksia ja harjoituksia hyvinvointia ja jaksamista tukevista aiheista sekä vertaistuellisia keskusteluja. Kurssikertojen aiheet näet tästä >>

Kurssin ohjaajina toimivat Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen ja Kriisikeskus Osviitan työntekijät.

Kurssille valitaan 8 osallistujaa hakemusten perusteella. Kurssi on maksuton. Kurssi kokoontuu kerran viikossa, kuusi kertaa:

to 7.3.-11.4.2019 klo 17.00-19.00

Hämeenkatu 5 A, 8. krs, Tampere

Lisätietoja ja hakemukset viimeistään 19.2.2019:

www.pirsy.fi/lomakkeet tai paperilomake toimistosta

Yhteistyössä kanssamme: