Arjen tukea lapsiperheille, joissa vanhempi sairastaa syöpää

Syöpään sairastuminen koskettaa myös sairastuneen läheisiä. Kun lapsiperheen vanhempi sairastuu, voi koko perheen elämä muuttua. Syöpään sairastuminen haastaa vanhemmuutta ja perheen arkea. Pohjois-Savon ja Pirkanmaan Syöpäyhdistyksissä on käynnissä lapsiperheiden palveluiden kehittämisprojekti (2019-2020), jonka aikana selvitetään lapsiperheiden tuen tarpeita ja muotoillaan perheiden tarpeisiin vastaavia tukea antavia palveluita.

Kokemus on voima kohti unelmia

Kutsumme lapsiperheitä, joissa vanhempi sairastaa syöpää, kertomaan toiveitaan, odotuksiaan ja tuen tarpeitaan. Saadun tiedon pohjalta kehitämme palveluita lapsiperheille, joissa on 0-17-vuotiaita lapsia.

Lapsiperheiden, joissa vanhempi sairastaa syöpää, tilanteita ja tuen tarpeita tullaan kartoittamaan sähköisellä kyselyllä marras-joulukuussa 2019.

Hyvinvoiva perhe syövästä huolimatta

Palvelujen avulla perheet selviytyvät paremmin arjestaan sekä pystyvät ylläpitämään ja edistämään koko perheen fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia. Vanhemman syöpään sairastumisella on vaikutuksia koko perheeseen, joten kaikki perheen jäsenet otetaan huomioon.

Tulevista palveluista tiedotetaan myöhemmin.

Lisätietoja:

Pirkanmaan Syöpäyhdistys