Operaatio Onnensukka

Syöpään sairastuminen on matka, jolle kukaan ei halua. Jokainen syöpään sairastunut tarvitsee matkalleen tueksi lämpöä ja hyvää mieltä - tunteen siitä, ettei ole sairautensa kanssa yksin. Annetaan yhdessä syöpään sairastuneille lahja, joka lämmittää jalkoja ja mieltä. Tule mukaan Operaatio Onnensukkaan tekemään yhdessä hyvää.

Toimi näin

1. Lataa tästä Siskojen Onnensukka-ohje ja lankatiedot.

2. Hanki ohjeen mukaiset langat ja valitse mieleisesi tapa osallistua:

• neulo kotona Onnensukkia pitkin syksyä,
  • kokoa ystävät istumaan iltaa ja neulomaan yhdessä Onnensukkia,
  • haasta ystäviä mukaan #OperaatioOnnensukka somejulkaisujen kautta tai
  • tule yksin tai ystävien kanssa Onnensukka-iltoihin neulomaan porukalla.

3. Jos haluat toimittaa Onnensukkien mukana kannustavan viestin syöpäsairaalle, kiinnitä se kevyesti sukkiin esim. villalangalla.

4. Toimita valmiit Onnensukat Pirsyn toimistolle viimeistään 5.12.

Käyntiosoite: Hämeenkatu 5 A, 33100 Tampere. Aukioloaikamme ovat ma ja ke 8-18, ti ja to 8-19 ja pe 8-17.
Postitusosoite: Pirkanmaan Syöpäyhdistys, PL 190, 33101 Tampere.

5. Yhdistyksellä sukkien ympärille lisätään vyöte, jossa on lahjan saajalle viesti ja yhteystietoja, joiden kautta saa tukea.

6. Pirsy ja Siskot toimittavat Onnensukat Taysin vuodeosastoille joulun alla.

Operaatio Onnensukka on käynnissä 5.12.2018 asti.

Onnensukka-illat

Kokoonnumme porukalla neulomaan Onnensukkia. Ota omat langat ja kutimet mukaan!

keskiviikkoisin 7.11., 21.11. ja 5.12.2018 klo 16:30-18:00
Pirkanmaan Syöpäyhdistys, Hämeenkatu 5 A, 7.krs

Ei ennakkoilmoittautumista. Tarjolla kahvia ja teetä.

Lataa tästä Siskojen Onnensukka-ohje ja lankatiedot.

Operaation tausta

Syöpään sairastuminen on matka, jolle kukaan ei halua. Pirkanmaan Syöpäyhdistys ja Siskot tekevät yhteistyötä tavoittaakseen syöpään sairastuneita naisia entistä paremmin ja huolehtiakseen, ettei kukaan heistä jää yksin.

Joka kolmas sairastuu syöpään ja lähes kaksi kolmesta parantuu. Syöpä koskettaa lähes jokaista suomalaista omakohtaisen tai läheisen kokemuksen kautta. Samalla vapaaehtoistoiminnan suosio kasvaa ja ihmiset haluavat tehdä hyviä tekoja toisten hyväksi.

Operaatio Onnensukan perusidea on siinä, että jokainen meistä voi tehdä hyvää syöpään sairastuneille ja jokainen syöpään sairastunut tarvitsee matkalleen tueksi lämpöä, hyvää mieltä ja tunteen siitä, että ei ole sairautensa kanssa yksin.

Seuraa somessa

Operaatio Onnensukan vaiheita voit seurata Pirsyn Facebook- ja Instagram -tileillä sekä hashtagilla #OperaatioOnnensukka. Voit osallistua Operaatio Onnensukkaan myös jakamalla Operaatio Onnensukan somejulkaisuja ja haastaa ystäviä mukaan.

Siskojen Onnensukkien tarina

Onnensukkien kuvio, Siskorusetti, on syöpään sairastuneiden naisten, Siskojen kehittämä tunnus. Siskorusetissa on kiinni siskosydän.

Neljä siskosydäntä muodostavat Siskojen logon, Onnenapilan, joka symboloi vertaistukea. Iltasadun aikaan äiti kertoi lapselleen sairastuneensa syöpään. Kun äiti oli poistumassa pienen huoneesta, tämä sanoi: Onnea paranemiseen, äiti! Tästä sai alkunsa Siskojen Onnenapila.

Onnensukkien malli ja ohje © Merja Holli / mellunhollywool.blogspot.fi

KATSO MYÖS: