Henkilökohtainen tuki

Syöpään sairastuminen herättää paljon kysymyksiä ja huolta sairastuneelle. Diagnoosin jälkeen monia auttaa tapahtuneesta ja sen herättämistä ajatuksista ja tunteista puhuminen. Onpa syöpään sairastuminen sinulle ensimmäinen kerta, sairaus uusinut tai olo tuntuu tyhjältä hoitojen jälkeen, älä jää yksin vaan tule keskustelemaan ammattilaisen kanssa. Olemme tukena, kun syöpä koskettaa elämääsi. Keskusteluajat ammattilaistemme kanssa eivät korvaa syöpähoidoistasi vastaavan tahon antamaa neuvontaa, tutkimusta tai hoitoa.

Keskusteluajat sairastuneille

Älä jää yksin vaan tule keskustelemaan syöpään liittyvistä kokemuksista ammattilaisen kanssa. Keskustelemaan voit tulla myös yhdessä läheisesi kanssa. Lämpimästi tervetuloa, yksin tai yhdessä. Tarvittaessa löydät kauttamme terapeuttista tukea.

Varaa maksuton keskusteluaika
p. 03 2499 200 tai nettiajanvarauksesta >>

Keskusteluajat parantumattomasti syöpäsairaille ja läheisille

Palliatiivisesta hoidosta puhutaan, kun syöpä ei ole enää parannettavissa ja hoidot tähtäävät syöpäsairaan oireiden ja kipujen lievittämiseen.
Jos koet tarvitsevasi tukea, yksilövastaanotolla on mahdollisuus keskustella tilanteesta ja omista kokemuksista psykoterapeuttisen koulutuksen saaneen sairaanhoitajan kanssa.
Varaa aika p. 03 2499 200.

Henkilökohtainen palveluohjaus

Autamme sinua löytämään Syöpäjärjestöjen tarjonnasta sinulle sopivia palveluita jaksamisesi tueksi, oletpa syöpään sairastunut tai sairastuneen läheinen.

Varaa maksuton palveluohjausaika p. 03 2499 200

Taysin Kohtaamispaikka

Taysin uuteen pääaulaan on avattu potilas- ja vammaisjärjestöjä varten Kohtaamispaikka. Kohtaamispaikan löydät kulkemalla pääovista sisään ja käytävää pitkin kohti vanhaa pääaulaa. Kohtaamispaikka on lasiovien jälkeen vasemmalla.

Poikkea yhdistyksen sairaanhoitajan juttusille, kun oma tai läheisen syöpään sairastuminen ja siihen liittyvät asiat askarruttavat. Tarvitsetpa keskusteluaikaa ammattilaisen kanssa, vertaistukea samankaltaisessa tilanteessa olevalta tai tietoa siitä, millainen tuki tai palvelu sopisi parhaiten juuri sinulle, yhdistyksen sairaanhoitaja on Kohtaamispaikassa sinua varten.

Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen sairaanhoitaja on tavattavissa Kohtaamispaikassa seuraavasti:

pe 17.1., 31.1., 14.2., 28.2., 13.3., 27.3., 24.4., 8.5., 22.5. ja 5.6.2020 klo 9.00-12.00

Olemme paikalla myös Maailman Syöpäpäivänä 4.2. klo 8.00-14.00

Näin löydät meidät:

Auttavat puhelimet

Syöpäjärjestöjen valtakunnallinen neuvontapalvelu, etuusneuvontapuhelin ja Syöpäkipulinja palvelevat syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään asuinpaikkakunnasta riippumatta. Kaikki Syöpäjärjestöjen valtakunnalliset neuvontapuhelimet ovat maksuttomia.

Syöpäjärjestöjen Valtakunnallinen neuvontapalvelu
0800 19414

ma ja to klo 10.00-18.00
ti,ke ja pe klo 10.00-15.00

Mietityttääkö sinua jokin syöpään liittyvä kysymys tai kaipaatko tukea selviytymiseen vaikeassa elämäntilanteessa, joka liittyy omaan tai läheisen sairastumiseen? Kysymyksiin vastaavat neuvontahoitajat. Neuvontapuhelin on maksuton. Voit keskustella neuvontahoitajankanssa myös sähköpostitse  neuvonta@cancer.fi tai
chatissa www.neuvontahoitaja.fi

Syöpäjärjestöjen Valtakunnallinen etuusneuvonta

ke klo 15.00-17.00

Etuusneuvontapuhelimesta saat asiantuntijatietoa syöpäpotilaan taloudelliseen asemaan vaikuttavista tekijöistä ja potilaan oikeuksista.
Etuusneuvontapuhelin on maksuton.

Syöpäkipulinja

maanantaista perjantaihin klo 9.00-12.00

Syöpäkipulinjalta saat tietoa ja tukea kivunhoitoon. Kipujen ei tarvitse olla erityisen kovia, vaan Syöpäkipulinjalta voi kysyä neuvoa omaan tai läheisensä kipulääkitykseen liittyen. Syöpäkipulinjan asiantuntijat palvelevat syöpäpotilaita ja heidän läheisiään sekä tekevät tarvittaessa yhteistyötä terveydenhuollon henkilöstön kanssa potilaan kipuongelman ratkaisemiseksi.

Yhteistyössä: Syöpäjärjestöt ja HYKS

Lisätietoja valtakunnallisista neuvontapalveluista

Rintasyöpäyhdistyksen
vertaistukipuhelin 040 1916 799

ti klo 18.00-20.00 kaikki rintasyöpään sairastuneetke klo 18.00-20.00,
levinnyttä tai uusiutunutta rintasyöpää sairastavat

Vertaistukipuhelimeen vastaavat Rintasyöpäyhdistyksen koulutetut vapaaehtoiset vertaistukijat.

Vastausvuorossa olevat vertaistukijamme ovat itse sairastaneet rintasyövän (ti) tai heillä on levinnyt rintasyöpä (ke). Voit kertoa heille luottamuksellisesti kokemuksistasi ja tuntemuksistasi.

Mielenterveysseuran valtakunnallinen
kriisipuhelin 09 25250 111

arkisin klo 9.00–7.00,
viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00–7.00

Oletko vaikeassa elämäntilanteessa tai kokenut järkyttävän tapahtuman? Onko elämäsi juuri muuttunut ja tuntuuko se ylivoimaiselta? Koetko, ettet jaksa enää yksin huolen tai murheen kanssa?

Kriisipuhelin päivystää vuoden jokaisena päivänä ja yönä tarjoten keskusteluapua kriisissä oleville ja heidän läheisilleen. Puhelimessa vastaavat kriisityön ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset ympäri Suomea.

Tutustu myös Lääkärikeskus Pirsyn palveluihin

Lääkärikeskus Pirsyssä sinua palvelevat mm. onkologit, perinnöllisyyslääketieteen erikoislääkäri ja psykoterapeutti >>