Henkilökohtainen tuki

Syöpään sairastuminen herättää paljon kysymyksiä ja huolta sairastuneelle. Jokainen kokee sairastumisen omalla tavallaan. Diagnoosin jälkeen monia auttaa lisätiedon saaminen ja tapahtuneesta puhuminen. Onpa syöpään sairastuminen sinulle ensimmäinen kerta, sairaus uusinut tai olo tuntuu tyhjältä hoitojen jälkeen, älä jää yksin vaan tule keskustelemaan sairaanhoitajan kanssa. Olemme tukena, kun syöpä koskettaa elämääsi.

Keskusteluajat sairastuneille

Onpa syöpään sairastuminen sinulle ensimmäinen kerta, sairaus uusinut tai olo tuntuu tyhjältä hoitojen jälkeen, älä jää yksin vaan tule keskustelemaan sairaanhoitajan kanssa. Keskustelemaan voit tulla myös yhdessä läheistesi kanssa. Lämpimästi tervetuloa, yksin tai yhdessä. Tarvittaessa löydät kauttamme terapeuttista tukea.

Varaa maksuton keskusteluaika
p. 03 2499 200 tai nettiajanvarauksesta >>

Henkilökohtainen palveluohjaus

Autamme sinua löytämään sinulle sopivia palveluita jaksamisesi tueksi.

Varaa maksuton palveluohjausaika p. 03 2499 200

Tutustu myös Lääkärikeskus Pirsyn palveluihin

Lääkärikeskus Pirsyssä sinua palvelevat mm. onkologit, perinnöllisyyslääketieteen erikoislääkäri ja psykoterapeutti >>

Auttavat puhelimet

Syöpäjärjestöjen valtakunnallinen neuvontapalvelu, etuusneuvontapuhelin ja Syöpäkipulinja palvelevat syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään asuinpaikkakunnasta riippumatta. Kaikki Syöpäjärjestöjen valtakunnalliset neuvontapuhelimet ovat maksuttomia.

Syöpäjärjestöjen Valtakunnallinen neuvontapalvelu
0800 19414

ma ja to klo 10.00-18.00
ti,ke ja pe klo 10.00-15.00

Mietityttääkö sinua jokin syöpään liittyvä kysymys tai kaipaatko tukea selviytymiseen vaikeassa elämäntilanteessa, joka liittyy omaan tai läheisen sairastumiseen? Kysymyksiin vastaavat neuvontahoitajat. Neuvontapuhelin on maksuton. Voit keskustella neuvontahoitajankanssa myös sähköpostitse  neuvonta@cancer.fi tai chatissa
www.neuvontahoitaja.fi

Syöpäjärjestöjen Valtakunnallinen etuusneuvonta

ke klo 15.00-17.00

Etuusneuvontapuhelimesta saat asiantuntijatietoa syöpäpotilaan taloudelliseen asemaan vaikuttavista tekijöistä ja potilaan oikeuksista. Etuusneuvontapuhelin on maksuton.

Syöpäkipulinja

maanantaista perjantaihin klo 9.00-12.00

Syöpäkipulinjalta saat tietoa ja tukea kivunhoitoon. Kipujen ei tarvitse olla erityisen kovia, vaan Syöpäkipulinjalta voi kysyä neuvoa omaan tai läheisensä kipulääkitykseen liittyen. Syöpäkipulinjan asiantuntijat palvelevat syöpäpotilaita ja heidän läheisiään sekä tekevät tarvittaessa yhteistyötä terveydenhuollon henkilöstön kanssa potilaan kipuongelman ratkaisemiseksi.

Yhteistyössä: Syöpäjärjestöt ja HYKS

Lisätietoja valtakunnallisista neuvontapalveluista

Rintasyöpäyhdistyksen
vertaistukipuhelin 040 1916799

ti klo 18.00-20.00 kaikki rintasyöpään sairastuneet, ke klo 18.00-20.00,
levinnyttä tai uusiutunutta rintasyöpää sairastavat

Vertaistukipuhelimeen vastaavat Rintasyöpäyhdistyksen koulutetut vapaaehtoiset vertaistukijat.

Vastausvuorossa olevat vertaistukijamme ovat itse sairastaneet rintasyövän (ti) tai heillä on levinnyt rintasyöpä (ke). Voit kertoa heille luottamuksellisesti kokemuksistasi ja tuntemuksistasi.

Mielenterveysseuran valtakunnallinen
kriisipuhelin 09 25250 111

arkisin klo 9.00–7.00,
viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00–7.00

Oletko vaikeassa elämäntilanteessa tai kokenut järkyttävän tapahtuman? Onko elämäsi juuri muuttunut ja tuntuuko se ylivoimaiselta? Koetko, ettet jaksa enää yksin huolen tai murheen kanssa?

Kriisipuhelin päivystää vuoden jokaisena päivänä ja yönä tarjoten keskusteluapua kriisissä oleville ja heidän läheisilleen. Puhelimessa vastaavat kriisityön ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset ympäri Suomea.