Henkilökohtainen tuki

Syöpään sairastuminen herättää paljon huolta ja kysymyksiä sekä sairastuneella että läheisillä. Neuvontahoitajan vastaanotolle voi tulla maksutta keskustelemaan ja saamaan tukea. Ammattitaitoiset hoitajamme tekevät myös sairaanhoidollisia toimenpiteitä.

Neuvontahoitajan vastaanotot Pirkanmaalla

Neuvontahoitajan vastaanotolle olet lämpimästi tervetullut keskustelemaan syöpäsairauksiin, terveyteesi tai jaksamiseesi liittyvistä asioista hoitajamme kanssa tai tarkastuttamaan luomesi.

Sairauskohtaiset tietopäivät

Sairauskohtaiset tietopäivät on tarkoitettu äskettäin syöpään sairastuneille. Tilaisuudessa käsitellään kyseistä syöpätautia, hoitoa ja toipumista. Ohjelmaan sisältyy asiantuntijaluento ja aikaa on varattu myös kysymyksille. Tietopäivässä on myös mahdollisuus keskustella samankaltaisessa tilanteessa olevien kanssa.

Kuntoutuskurssit

Me Pirkanmaan Syöpäyhdistyksessä haluamme, että jokainen syöpään sairastunut saa omaan elämäntilanteeseensa sopivaa tukea ja kuntoutusta. Järjestämme kuntoutuskursseja yhdessä Raha-automaattiyhdistyksen ja Kelan kanssa.

Liikunta

Sairastumisen jälkeen liikkuminen on turvallista aloittaa vertaisryhmässä. Liikuntaryhmät tukevat omasta terveydestä huolehtimista ja ylläpitävät toimintakykyä elämässä eteenpäin. Ryhmiin ovat tervetulleita sekä miehet että naiset.

Virkistys

Hoitojen ja kuntoutumisen lisäksi pienet irtiotot ja tauot sairastumisen sanelemasta arjesta ovat tärkeitä voimien keräämisen kannalta. Virkistystoimintamme on suunnattu syöpään sairastuneille. Järjestämme muun muassa tapahtumia ja retkiä. Lisäksi Tampereen kylpylässä on jäsenten haettavissa täysin varusteltu huoneisto omaehtoiseen lomailuun.