Henkilökohtainen tuki

Syöpään sairastuminen herättää paljon huolta ja kysymyksiä sekä sairastuneella että läheisillä. Neuvontahoitajamme vastaanotolle voit tulla maksutta keskustelemaan, saamaan tukea ja tietoa juuri sinulle sopivista kuntoutumisen tukimuodoista. Ammattitaitoiset hoitajamme tekevät myös sairaanhoidollisia toimenpiteitä. Tarvittaessa löydät kauttamme myös terapeuttista tukea.

Neuvontahoitajan vastaanotto

Syöpään sairastuneilla ja hänen läheisillään herää paljon kysymyksiä ja asiat saattavat pyöriä mielessä jatkuvasti. Jos sinulla on jokin huoli tai tarve, josta haluaisit puhua ammattilaisen kanssa, ota rohkeasti yhteyttä. Oletpa itse sairastunut tai sairastuneen läheinen, Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen neuvontahoitajan vastaanotolle voit tulla maksutta keskustelemaan ja saamaan tukea. Yksin tai yhdessä.

Varaa keskusteluaika puh. 03 2499 200

Neuvontahoitajien vastaanotolle voit hakeutua myös seuraavissa asioissa:

Syöpätauteihin ja niiden ehkäisyyn liittyvä neuvonta

Proteesit

• Rintaproteesien sovitus

Sairaanhoidolliset toimenpiteet (hinnasto)

• ompeleiden ja dreenien poistot
  • lääkepistokset
  • verenpaineen mittaus
  • näytteenotot
    • PAPA-näytteet (myös ilman lääkärin lähetettä)
    • verikokeet

Neuvontahoitajien vastaanottoajat ja ajanvarauksen löydät tästä.

Hoitajamme vastaanottavat ajanvarauksella myös muualla Pirkanmaalla.

Katso paikkakuntakohtaiset päivät

Terapeuttinen tuki

Lisätietoja ja ajanvaraus >>

Tarvitsetko ajan lääkärille? Tutustu Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen lääkäriasemaan.

Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen kautta sinulla on mahdollisuus saada myös tärkeää vertaistukea.

Valtakunnalliset neuvontapuhelimet

Syöpäjärjestöjen valtakunnallinen neuvontapalvelu, etuusneuvontapuhelin ja Syöpäkipulinja palvelevat syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään asuinpaikkakunnasta riippumatta. Kaikki Syöpäjärjestöjen valtakunnalliset neuvontapuhelimet ovat maksuttomia.

Valtakunnallinen etuusneuvontapuhelin

keskiviikkoisin klo 15.00-17.00

Askarruttavatko toimeentulo, sosiaalietuudet ja potilaan oikeudet sairauden aikana? Neuvontapuhelimesta saat asiantuntijatietoa syöpäpotilaan taloudelliseen asemaan vaikuttavista tekijöistä ja potilaan oikeuksista.

Valtakunnallinen neuvontapalvelu

puh. 0800 19414

maanantaisin ja torstaisin klo 10.00-18.00
tiistaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 10.00-15.00

Mietityttääkö sinua jokin syöpään liittyvä kysymys tai kaipaatko tukea selviytymiseen vaikeassa elämäntilanteessa, joka liittyy omaan tai läheisen syöpään sairastumiseen? Kysymyksiin vastaavat Syöpäjärjestöjen neuvontahoitajat.

Syöpäkipulinja

maanantaista perjantaihin klo 9.00-12.00

Syöpäkipulinja on syöpäkipujen hoitoa tukeva puhelinpalvelu, josta saa tietoa ja tukea kivunhoitoon. Kipujen ei tarvitse olla erityisen kovia, vaan Syöpäkipulinjaan voi olla yhteydessä kysyäkseen neuvoa omaan tai läheisensä kipulääkitykseen liittyen. Syöpäkipulinjan asiantuntijat palvelevat syöpäpotilaita ja heidän läheisiään ja tekevät tarvittaessa yhteistyötä terveydenhuollon henkilöstön kanssa potilaan kipuongelman ratkaisemiseksi. Syöpäkipulinjan järjestää yhteistyössä Syöpäjärjestöt ja HYKS.

Lisätietoja valtakunnallisista neuvontapalveluista