Minä, syöpä ja työ

Millaisia työelämän haasteita sairastuminen voi synnyttää? Missä asioissa työntekijä olisi kaivannut työpaikan tukea sairastuttuaan tai töihin paluun koittaessa hoitojen jälkeen? Miten sanoittaa syövän mentävä aukko CV:ssä? Minkälaisia hyviä kokemuksia on muille jaettavaksi? Työelämähanke tarjoaa vertaistukea, kannustusta, tietoa, verkostoja ja tapahtumia.

Työelämähankkeen tarkoituksena on helpottaa syöpään sairastuneiden paluuta työelämään tarjoamalla fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista tukea.

Syöpään sairastunut voi kaivata tukea työnhaussa, työssä jaksamisessa ja/tai työhön palaamisessa. Töihin paluu voi olla hankalaa, eikä monipuolista tukea välttämättä ole saatavilla syöpähoitojen päätyttyä. Hoitavat tahot eivät aina osaa riittävästi ottaa huomioon työn merkitystä ja työhön paluun haasteita kuntoutuksessa.

Töihin paluun tueksi järjestämme

• yksilöllistä tukea, ohjausta ja neuvontaa
  • vertaistukiryhmiä
  • verkkovertaistukea ja ryhmächat
  • verkostoja ja tapahtumia

Tietoa Pirkanmaan alueen toiminnasta löydät

Lisätietoa hankkeesta >>
Lue Terveisiä työelämästä – blogisarjaa >>

Minä, syöpä ja työ ryhmächat >>

Ota rohkeasti yhteyttä, kun tarvitset tukea ja tsemppiä työelämään liittyvissä kysymyksissä Pirkanmaalla:

Tuuli Mähönen
työelämäkoordinaattori
tuuli.mahonen@pirsy.fi
p. 050-5129419

Hankkeesta vastaa Suomen Syöpäpotilaat ry. Yhteistyökumppaneina hankkeessa ovat Suomen Syöpäyhdistys sekä Etelä-Suomen, Pirkanmaan ja Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistykset. Hankkeen rahoittaa STEA.