Minä, syöpä ja työ

Millaisia työelämän haasteita sairastuminen voi synnyttää? Missä asioissa työntekijä olisi kaivannut työpaikan tukea sairastuttuaan tai töihin paluun koittaessa hoitojen jälkeen? Miten sanoittaa syövän mentävä aukko CV:ssä? Minkälaisia hyviä kokemuksia on muille jaettavaksi? Työelämähanke tarjoaa vertaistukea, kannustusta, tietoa, verkostoja ja tapahtumia.

Työelämähankkeen tarkoituksena on helpottaa syöpään sairastuneiden paluuta työelämään tarjoamalla fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista tukea.

Syöpään sairastunut voi kaivata tukea työnhaussa, työssä jaksamisessa ja/tai työhön palaamisessa. Töihin paluu voi olla hankalaa, eikä monipuolista tukea välttämättä ole saatavilla syöpähoitojen päätyttyä. Hoitavat tahot eivät aina osaa riittävästi ottaa huomioon työn merkitystä ja työhön paluun haasteita kuntoutuksessa. Työelämähankkeessa järjestettävät palvelut ovat osallistujalle maksuttomia.

Töihin paluun tueksi järjestämme

• yksilöllistä tukea, ohjausta ja neuvontaa
  • vertaistukiryhmiä
  • verkkovertaistukea ja ryhmächat
  • verkostoja ja tapahtumia

Tietoa Pirkanmaan alueen toiminnasta löydät

Lisätietoa hankkeesta >>
Lue Terveisiä työelämästä – blogisarjaa >>
Minä, syöpä ja työ ryhmächat >>

Minä, syöpä ja työ -vertaisryhmä

Vertaisryhmä alkaa Tampereella 10.4.2018

Minä, syöpä ja työ – ryhmään voit osallistua olitpa työssä oleva tai työtön. Ryhmän on tarkoitus tukea hyvinvointia ja jaksamista. Ryhmän toiminta tähtää vertaistuen lisäksi henkilökohtaisten voimavarojen lisäämiseen.

Käsiteltäviä teemoja ovat mm:
Oma (työ-)hyvinvointi, ilmenneet ongelmat, mikä kuormittaa, tunteet ja pelot, voimavarojen tunnistaminen ja palautumiskeinojen kokeilu (mielen taidot ja mindfulness menetelmä). Aiheita lähestytään käytännön tehtävin ja harjoituksin. Viimeisellä kerralla kokeilemme hyvinvointia lisääviä harjoituksia luonnossa, yhdessä sovittavassa paikassa (esim. arboretum tai Pyynikki).

Ryhmä kokoontuu yhteensä seitsemän kertaa Tampereella Koilliskeskuksessa, osoite Liikekatu 3, tiistaisin.

1.ryhmä klo 15-16:30 ja 2.ryhmä klo 16:30-18. Ryhmät ovat sisällöltään samanlaisia.

pvm: 10.4., 17.4, 24.4., 8.5., 15.5., 22.5. ja 5.6.2018

llmoittautuminen:
työelämäkoordinaattori Tuuli Mähönen tuuli.mahonen@pirsy.fi tai p. 050-5129419

Ilmoittautumisen yhteydessä tehdään lyhyt kartoitus tilanteestasi haastatellen sinua puhelimitse.

Työnhaun workshopit

Tulossa keväällä 2018…

Yksilöllinen tuki

Ota rohkeasti yhteyttä työelämäkoordinaattoriin, kun tarvitset tukea ja tsemppiä työelämään liittyvissä kysymyksissä Pirkanmaalla:

Tuuli Mähönen
työelämäkoordinaattori
tuuli.mahonen@pirsy.fi
p. 050-5129419

Hankkeesta vastaa Suomen Syöpäpotilaat ry. Yhteistyökumppaneina hankkeessa ovat Suomen Syöpäyhdistys sekä Etelä-Suomen, Pirkanmaan ja Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistykset. Hankkeen rahoittaa STEA.