Valtakunnalliset neuvontapuhelimet

Syöpäjärjestöjen valtakunnallinen neuvontapalvelu, etuusneuvontapuhelin ja Syöpäkipulinja palvelevat syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään asuinpaikkakunnasta riippumatta. Kaikki Syöpäjärjestöjen valtakunnalliset neuvontapuhelimet ovat maksuttomia.

Valtakunnallinen etuusneuvontapuhelin

keskiviikkoisin klo 15.00-17.00

Askarruttavatko toimeentulo, sosiaalietuudet ja potilaan oikeudet sairauden aikana? Neuvontapuhelimesta saat asiantuntijatietoa syöpäpotilaan taloudelliseen asemaan vaikuttavista tekijöistä ja potilaan oikeuksista.

Valtakunnallinen neuvontapalvelu

puh. 0800 19414

maanantaisin ja torstaisin klo 10.00-18.00
tiistaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 10.00-15.00

Mietityttääkö sinua jokin syöpään liittyvä kysymys tai kaipaatko tukea selviytymiseen vaikeassa elämäntilanteessa, joka liittyy omaan tai läheisen syöpään sairastumiseen? Kysymyksiin vastaavat Syöpäjärjestöjen neuvontahoitajat.

Syöpäkipulinja

maanantaista perjantaihin klo 9.00-12.00

Syöpäkipulinja on syöpäkipujen hoitoa tukeva puhelinpalvelu, josta saa tietoa ja tukea kivunhoitoon. Kipujen ei tarvitse olla erityisen kovia, vaan Syöpäkipulinjaan voi olla yhteydessä kysyäkseen neuvoa omaan tai läheisensä kipulääkitykseen liittyen. Syöpäkipulinjan asiantuntijat palvelevat syöpäpotilaita ja heidän läheisiään ja tekevät tarvittaessa yhteistyötä terveydenhuollon henkilöstön kanssa potilaan kipuongelman ratkaisemiseksi. Syöpäkipulinjan järjestää yhteistyössä Syöpäjärjestöt ja HYKS.

Lisätietoja valtakunnallisista neuvontapalveluista