Vertaistukihenkilöt

Vertaistukihenkilöt ovat syöpäsairauden kokeneita tai sairastuneen läheisiä yhdistyksen kouluttamia vapaaehtoistoimijoita, jotka antavat keskustelutukea syöpäsairauden aiheuttamassa elämänmuutoksessa.

Avoimet vertaistukiryhmät

Pirkanmaan Syöpäyhdistyksellä on useita eri vertaistukiryhmiä yleisesti kaikille syöpään sairastuneille tai sairauskohtaisesti. On myös ryhmiä, jotka on tarkoitettu sekä sairastuneille, että heidän läheisilleen. Ryhmiä ohjaavat koulutetut vertaistukihenkilömme.

Huoleti - tukiverkosto taskussasi

Huoleti on vertaistuen ja arjen avun mobiilisovellus huolen kohdanneelle ja hänen läheisilleen. Huoletin avulla voit löytää muita samanlaisessa tilanteessa olevia, koota oman vertaisverkostosi ja jakaa kokemuksiasi vastavuoroisesti. Voit kutsua omia läheisiäsi tukiverkostoosi ja pyytää helposti apua. Läheisten on helppoa vastata pyyntöihin ja tarjota apuaan. Huoleti auttaa kohtaamaan haastavinakin hetkinä, jotta arki voisi jatkua eikä kenenkään tarvitsisi jäädä yksin.

Facebook-ryhmät

Pirkanmaan Syöpäyhdistys ylläpitää kahta Facebook-ryhmää vertaistuellista kohtaamista, keskustelua ja tiedottamista varten. Ryhmät ovat salaisia eli niiden sisältö tai jäsenet eivät näy Facebookissa ulkopuolisille.