Toiminta

Pirkanmaan Syöpäyhdistys on vuonna 1951 perustettu Pirkanmaan alueella toimiva kansanterveysjärjestö. Olemme Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenjärjestö ja osa Syöpäjärjestöjä. Tavoitteenamme on hyvä elämä ilman syöpää ja syövästä huolimatta.

Syöpäjärjestöt

Kaikki halukkaat ovat tervetulleita Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen jäseniksi. Sairastuneet ja heidän läheisensä saavat meiltä apua ja tukea. Kannatusjäsenet puolestaan mahdollistavat toimintamme ja tarjoamamme avun. Liity mukaan!

Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toiminta rahoitetaan jäsenmaksuilla, lahjoituksilla, testamenteilla, keräyksillä ja Syöpäsäätiön tuella sekä RAY:n avustuksilla. Alueen ihmisten ja yritysten tuki on toiminnallemme ensiarvoisen tärkeää. Lahjoittamalla Pirkanmaan Syöpäyhdistykselle tuet paikallista syöpätyötä. Lue lisää.

Pirkanmaan Syöpäyhdistys tekee tiivistä yhteistyötä alueen sairaaloiden, sairaanhoitopiirin ja terveyskeskusten kanssa. Palvelumme täydentävät julkisia palveluita. Yhdistys pystyy omalla ammattitaidollaan turvaamaan palveluiden korkea laadun ja vaikuttavuuden.

Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen palvelut

Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimitilat sijaitsevat Tampereella.

Neuvonta syöpäpotilaille ja läheisille

Yhdistyksen hoitajat tarjoavat tietoa ja tukea syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen. Lisäksi hoitajamme pitävät vastaanottoa Ikaalisissa, Orivedellä, Ruovedellä, Parkanossa, Sastamalassa ja Valkeakoskella. Yhdistys välittää myös rintaproteeseja rintasyövän sairastaneille.

Lääkäriasema

Yhdistyksellä on yksityinen lääkäriasema, joka tarjoaa terveydenhuollon palveluja. Asiakkaaksi voi tulla kuka vaan, syöpädiagnoosia tai lähetettä ei tarvitse olla.

Terveyden edistäminen

Yhdistys tarjoaa terveysneuvontaa ja opastaa syövän varhaisessa toteamisessa ja ennaltaehkäisyssä. Tarjoamme myös periytyvyysneuvontaa ja luomien tarkastuksia.

Kuntoutus

Tarjoamme sairastuneille sopeutumisvalmennuskursseja ja muuta tukea kuntoutumiseen.

Vertaistuki

Yhdistys välittää koulutettuja vertaistukihenkilöitä sairastuneille ja heidän läheisilleen. Vertaistukihenkilöt auttavat selviytymään sairauden kanssa.

Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta

Yhdistys järjestää myös vertaistukiryhmiä.

Vertaistukiryhmiin

Tapahtumat ja virkistystoiminta

Järjestämme monenlaisia teematilaisuuksia, yleisöluentoja ja virkistystoimintaa.

Tietoa syövästä

Syöpäjärjestöjen Kaikki syövästä -sivustolle on koottu ajankohtaista tietoa syövästä ja sen hoidosta.

Potilasoppaat

Suomen Syöpäpotilaat julkaisee potilasoppaita eri aiheista. Oppaiden avulla tuetaan syöpäpotilaita ja heidän läheisiään tarjoamalla ajankohtaista, asiallista ja ymmärrettävää tietoa. Osa oppaista käsittelee jotain tiettyä syöpää, osa keskittyy syövän ja sen hoidon aiheuttamiin erityiskysymyksiin.

Potilasoppaisiin

Vuosikertomukset