Ammattilaisille

Elämän loppuvaiheessa olevien ja surevien tuen kehittämisprojekti 2021-2024

Kehittämisprojektin tavoitteena on

• parantumatonta syöpää sairastavien ja elämän loppuvaiheessa olevien tilanteiden ja tuen tarpeiden kartoittaminen,
  • läheisten tilanteiden ja tuen tarpeiden kartoittaminen syöpäsairaan elämän loppuvaiheessa tai kuoleman jälkeen
  • psykososiaalisen tuen asiantuntijapalveluiden muotoileminen kartoitusten pohjalta  ja
  • asiantuntijapalveluita täydentävän vapaaehtoistoiminnan tehtävien kehittäminen (saattohoidon tukihenkilöt).

Projektivastaavana toimii psykososiaalisen tuen asiantuntija, kriisityöntekijä Kristiina Mattsson. Kristiina vastaa myös yhdistyksen vapaaehtoistoiminnan koordinoinnista.

Tietoja projektin etenemisestä päivitetään tälle sivulle.

Lisätietoja:
Kristiina MattssonPsykososiaalisen tuen asiantuntija, kriisityöntekijä Kristiina Mattsson
kristiina.mattsson@pirsy.fi, 050 3270 367

Kokemustoimijan puheenvuoro osana palveluiden tai työyhteisön toiminnan kehittämistä

Voit tilata kokemustoimijan pitämään puheenvuoron tai keskustelemaan syöpään sairastumisesta erilaisiin tilaisuuksiin. Kokemuspuheenvuoron voi tilata esim. sairaanhoidon tai lääketieteen opiskelijoille avartamaan ajattelua syövän hoitoon liittyen tai osaksi palveluiden tai työyhteisön toiminnan kehittämistä. Puheenvuoro tai muu saatu toimeksianto suunnitellaan aina tilaajan tavoitteiden pohjalta.

Kokemustoimijat ovat Pirsyn koulutettuja vapaaehtoisia.

Sini on yksi Pirsyn koulutetuista vapaaehtoisista kokemustoimijoista. Katso videolta lisää tietoa kokemustoimijoiden puheenvuoroista.

Lisätietoja:
Tuuli MähönenKuntoutuksen asiantuntija Tuuli Mähönen
tuuli.mahonen@pirsy.fi, 050 4775 165

Uutiskirje

Huolehditaan yhdessä, ettei kukaan jää syövän kanssa yksin. Kun syöpä koskettaa potilaasi tai asiakkaasi elämää, voit aina ohjata hänet meille. Tarjoamme syöpään sairastuneille ja läheisille maksuttomia palveluita, joilla tuetaan selviytymistä sairauden muuttamassa elämäntilanteessa.

Pirkanmaan Syöpäyhdistys lähettää 3-5 kertaa vuodessa sosiaali- ja terveysalan ammattilaisille suunnatun uutiskirjeen, jossa kerrotaan syöpään sairastuneiden ja läheisten palveluista sekä ammattilaisille ajankohtaisista asioista.

Liity uutiskirjeen postituslistalle tästä >>

Esitteet ja oppaat

Miten tukea lasta, kun vanhempi sairastaa syöpää? (pdf)

Hyvinvoiva perhe syövästä huolimatta (pdf)

Työkaluja terveydenhuollon ammattilaisille: Syöpään sairastuneen työelämään paluun tuki (pdf)

Avoimet työpaikat

Ei avoimia työpaikkoja haettavana tällä hetkellä.

Opiskelijoille

Teemme mielellämme yhteistyötä korkeakoulujen ja opiskelijoiden kanssa esimerkiksi opinnäytetöihin, pro gradu-tutkielmiin tai väitöskirjatutkimuksiin liittyen.

Ota yhteyttä:
toiminnanjohtaja Anne Lindfors, anne.lindfors@pirsy.fi