Keskusteluajat läheiselle

Syöpään sairastuminen herättää paljon huolta ja tunteita myös sairastuneen läheisillä. Ammattilaistemme vastaanotolle voit tulla maksutta keskustelemaan ja saamaan tukea.

Vertaistuki läheiselle

Saman kokenut ymmärtää usein parhaiten. Parhaimmillaan vertaistuki tukee läheistä käsittelemään sairastumisen mukanaan tuomaa elämänmuutosta, omaa suhtautumista siihen sekä sopeutumaan tilanteeseen. Syöpään sairastuneen läheisenä voit saada tueksesi vertaistukihenkilön tai käydä keskusteluja yhdistyksen ylläpitämässä läheisten Facebook-ryhmässä.

Kurssit läheisille

Läheisten kurssit tarjoavat vertaistukea, mahdollisuuden jakaa kokemuksia ja löytää keinoja oman jaksamisen tueksi ammattilaisten ohjaamana.

Lapsiperheille, joissa vanhempi sairastaa syöpää

Syöpään sairastuminen koskettaa myös sairastuneen läheisiä ja haastaa vanhemmuutta sekä perheen arkea. Monet vanhemmat kaipaavat tukea syöpään sairastumisen käsittelyyn itselleen ja perheen kesken. Äidin tai isän syöpään sairastuminen herättää huolta ja monenlaisia mietteitä myös lapsissa. Tukea tarjoavien palveluidemme tavoitteena on hyvinvoiva perhe syövästä huolimatta.

Palveluverkosto

Syövän haastaman arjen pyörittäminen vaatii monelta vanhemmalta jaksamista jo niin paljon, ettei palveluverkoston selvittämiseen enää liikene voimia. Siksi olemme koonneet tälle sivulle tietoa lapsiperheille suunnatuista julkisista ja järjestöjen palveluista Pirkanmaalla. Suorien linkkien kautta löydät tarkempia tietoja ja tarvittavat yhteystiedot.