Sureville

Olemme surevien läheisten tukena myös syöpäsairaan kuoleman jälkeen. Saatamme läheisiä askel kerrallaan elämään ilman menehtynyttä ja autamme elämään surun kanssa. Omaishoitajuuteen, kuolemaan ja suruun liittyvistä asioista ja tunteista on usein vaikea puhua, siksi liian moni läheinen jää tilanteensa kanssa yksin. Jos suru koskettaa lapsia, autamme lasten lähiaikuisia tukemaan heitä. Tuemme käytännön asioiden järjestelyissä ja opastamme myös esimerkiksi oman kotikunnan palveluiden piiriin.

Keskusteluajat

Suru ei ole työtä, jonka voi suorittaa vaan kokemus, jonka kanssa eletään. Jokaisen suru on omanlainen ja menetyksellä on omanlaisensa merkitys jokaiselle läheiselle.

Asiantuntijamme ovat surussa tukenasi, kun kuka tahansa läheisesi on menehtynyt syöpään. Maksuttomilla keskusteluajoilla pysähdymme yhdessä surun ja menetyksen kokemuksen äärelle, mietimme keinoja arkipäivän selviytymiseen sekä tuemme jaksamista sekä toivon ja voimavarojen löytymistä.

Varaa aikasi nettiajanvarauksen kautta tästä >> tai soita p. 03 2499 200.

Sururyhmä puolisonsa menettäneille

Sururyhmä tarjoaa tiedon ja keskustelun kautta tukea surun käsittelyyn ja sen kanssa elämiseen. Ryhmässä pohdimme yhdessä mm. menetykseen liittyviä tunteita, jaksamisen keinoja, eteenpäin kantavia muistoja, luopumista, toivoa ja kiitollisuutta. Lisäksi vertaistuki auttaa huomaamaan, että moni muukin on samankaltaisessa tilanteessa.

Ryhmä on tarkoitettu syöpään menehtyneiden puolisoille. Ryhmään voi hakea, kun kuolemasta on kulunut aikaa 3-12 kk ja kun kokee tarvetta tavata ja kuulla toisia samankaltaisessa tilanteessa olevia. Ryhmä ei sovellu akuutissa kriisissä tai välittömästi menetyksen jälkeen. Näissä tilanteissa tarjoamme yksilötukea.

Maksuton ryhmä kokoontuu viisi kertaa, kerran viikossa:

to 27.10.-25.11.2022 klo 17.00-19.00

Pirkanmaan Syöpäyhdistys, Hämeenkatu 5 A, 7. krs., Tampere

Jätäthän hakemuksesi viim. 7.10.2022: Hakulomakkeen voit täyttää tästä >> tai soita p. 03 2499 200.

Syöpään menehtyneiden muisteluhetki

Tule pysähtymään, kuuntelemaan musiikkia, muistelemaan syöpään menehtynyttä läheistäsi ja sytyttämään kynttilä hänen muistolleen

la 5.11.2022 klo 16.00-17.00

Vanha kirkko, Keskustori, Tampere

Tarkemmat tiedot löydät syksyn aikana tältä sivulta sekä somekanavistamme.