Vertaistuki läheiselle

Saman kokenut ymmärtää usein parhaiten. Syöpään sairastuneen läheisenä voit saada tueksesi vertaistukihenkilön tai käydä keskusteluja yhdistyksen ylläpitämässä läheisten Facebook-ryhmässä.

Vertaistukihenkilöt läheisille

Yhdistyksen kouluttamilla vapaaehtoisilla vertaistukihenkilöillä on omakohtainen kokemus läheisenä syöpään sairastuneen rinnalla. Samankaltaisessa tilanteessa olleen vertaistukihenkilön kanssa voit jakaa kokemuksiasi. Hän kuuntelee ja antaa tukea, ymmärrystä ja kannustusta sairauden aiheuttamassa elämänmuutoksessa. Vertaistukihenkilö voi tilanteen mukaan kertoa omasta kokemuksestaan. Vertaistukihenkilön kanssa voit keskustella puhelimessa tai tavata kasvotusten. Kaikkia vertaistukihenkilöitämme sitoo vaitiolovelvollisuus, myös tukisuhteen päätyttyä. Parhaimmillaan vertaistuki tukee läheistä käsittelemään sairastumisen mukanaan tuomaa elämänmuutosta, omaa suhtautumista siihen sekä sopeutumaan tilanteeseen.

Lisätietoja ja vertaistukihenkilöpyynnöt:

Lähetää vertaistukihenkilöpyyntö tästä >>

tai ota yhteyttä Taru Latvala, puh. 050 3270 367, taru.latvala@pirsy.fi

Myös syöpään sairastuneille on vertaistukihenkilöitä >>

Pirsyn Rinnallakulkijat -FB ryhmä

Pirkanmaalla asuville syöpään sairastuneiden läheisten oma vertaistuellinen keskustelupaikka.

Liittyminen ja ylläpito

Pirsyn Facebook-ryhmiä ylläpitävät yhdistyksen työntekijät, jotka hyväksyvät jokaisen jäsenen ryhmään erikseen. Vain ryhmän kohderyhmään kuuluvat henkilöt hyväksytään ryhmään. Ryhmän jäseneksi hyväksymisen jälkeen saat liittymislinkin sähköpostiisi. Ryhmä on salainen eli ryhmä ja sen jäsenet eivät näy julkisesti Facebookissa.

Lähetä liittymispyyntö sähköpostitse: taru.latvala@pirsy.fi