Keskusteluajat

Syöpään sairastuminen herättää paljon kysymyksiä ja huolta sairastuneelle. Onpa sairastuminen sinulle ensimmäinen kerta, syöpä uusinut tai olo tuntuu tyhjältä hoitojen jälkeen, älä jää yksin vaan tule keskustelemaan ammattilaisen kanssa.

Tietopäivät

Syöpä tuo mukanaan monenlaisia uusia asioita ja herättää kysymyksiä niin sairaudesta, hoidoista, sairauden vaikutuksista kuin palveluistakin. Luotettavaa asiantuntijatietoa syövästä saat yhdistyksen tietopäivistä ja Taysin ensitietotilaisuuksista.

Rintaproteesi

Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen ylläpitämä Lääkärikeskus Pirsy välittää rintaproteeseja naisille, joiden rinta on syövän takia leikattu joko osittain tai kokonaan. Lääkärikeskuksemme kautta voit myös uusia rintaproteesin.

Vertaistuki

Saman kokenut ymmärtää usein parhaiten. Vertaistukihenkilöt ja vertaistukiryhmät täydentävät ammattilaisten tarjoamaa tukea.

Kurssit

Ammattilaisten ohjaamat vertaistuelliset kurssit tukevat syövästä toipumista ja kuntoutumista.

Liikunta

Syöpään sairastumisen jälkeen monia askarruttaa, millainen liikunta on sopivaa. Toipuminen ja voimien vahvistuminen tapahtuvat jokaisen kohdalla omaa tahtia. Tärkeintä on itseään kuunnellen kokeilla ja löytää itselle sopivia liikkumisen tapoja, jotka tuovat hyvää mieltä ja vahvistavat oloa pikkuhiljaa. Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen liikuntapalvelut tukevat sairaudesta toipumista ja kuntoutumista.

Syöpä ja työ

Työssä jatkaminen tai töihin tai opintoihin palaaminen voi olla syöpään sairastumisen jälkeen hankalaa, ja oma työkyky voi mietityttää. Työelämäpalvelussa saat asiantuntijan apua oman tilanteesi kartoitukseen ja suunnitelmien tekemiseen.

Virkistys

Hoitojen ja kuntoutumisen lisäksi pienet irtiotot ja tauot sairastumisen sanelemasta arjesta ovat tärkeitä voimien keräämisen kannalta. Virkistystoimintamme on suunnattu syöpään sairastuneille. Järjestämme muun muassa tapahtumia ja retkiä. Lisäksi Tampereen kylpylässä on jäsenten haettavissa täysin varusteltu huoneisto omaehtoiseen lomailuun.