Keskusteluajat

Syöpään sairastuminen herättää paljon kysymyksiä ja huolta sairastuneelle. Onpa sairastuminen sinulle ensimmäinen kerta, syöpä uusinut tai olo tuntuu tyhjältä hoitojen jälkeen, älä jää yksin vaan tule keskustelemaan ammattilaisen kanssa. Oletpa sairastunut tai läheinen, voit varata keskusteluajan vastaanotolle tai Teams-videopuheluna. Opastamme tarvittaessa Teamsin käyttöön.

Koronavirus vaikuttaa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimintaan, lue päivittyvä tiedote tästä >>

Huomioithan, että voit asioida meillä vain terveenä. Jos sinulla tai samassa taloudessa asuvalla on flunssan kaltaisia oireita (kuume, yskä, hengenahdistus, lihaskivut, väsymys, nuha, pahoinvointi tai ripuli), vastaanottoaika pitää siirtää tai perua p. 03 2499 200.

Keskusteluajat ammattilaistemme kanssa eivät korvaa syöpähoidoistasi vastaavan tahon antamaa neuvontaa, tutkimusta tai hoitoa.

Keskusteluajat ovat maksuttomia ja ne toteutetaan vastaanotolla kasvotusten. Jos vastaanotolle tuleminen ei ole sinulle vointisi vuoksi mahdollista, voidaan keskustelut toteuttaa myös kotikäynnillä, puhelimitse tai Teams-videotapaamisena. Opastamme tarvittaessa Teamsin käyttöön.

Syöpään sairastumisen jälkeen monia auttaa tapahtuneesta ja siihen liittyvistä kokemuksista puhuminen. Älä jää yksin vaan ota yhteyttä matalalla kynnyksellä ja pääset keskustelemaan ammattilaisen kanssa yksin tai yhdessä läheisen kanssa.

Tarvittaessa löydät kauttamme terapeuttista tukea.

Kiireelliset keskusteluajat

Heti syöpädiagnoosin saamisen tai muun syöpään liittyvän järkyttävän uutisen jälkeen moni kokee tarvetta saada puhua tilanteesta. Kiireellisen ajan pyrimme järjestämään samalle tai seuraavalle arkipäivälle.
Varaa aika p. 03 2499 200

Teemme myös kotikäyntejä

Jos tapaat työntekijämme mieluummin kotonasi, keskusteluajat ja palveluohjaus voidaan toteuttaa toiveesi mukaan myös kotikäyntinä. Kotikäynnit ovat maksuttomia. Kotikäynneillä ei tehdä kodin askareita, sairaanhoidollisia toimenpiteitä eikä luomitarkastuksia. Kysy  lisätietoja ajanvarauksen yhteydessä.

Lisätietoja p 2499 200

Keskusteluajat parantumattomasti syöpäsairaille ja läheisille

Palliatiivisesta hoidosta puhutaan, kun syöpä ei ole enää parannettavissa ja hoidot tähtäävät syöpäsairaan oireiden ja kipujen lievittämiseen. Jos koet tarvitsevasi tukea palliatiivisen hoidon tai erityisesti läheisen saattohoidon aikana, yksilövastaanotolla on mahdollisuus keskustella  tilanteesta ja omista kokemuksista psykoterapeuttisen koulutuksen saaneen sairaanhoitajan kanssa.

Varaa aika  p. 03 2499 200

Maksuttomat keskusteluajat ovat myös läheisiä varten >>

Henkilökohtainen palveluohjaus

Autamme sinua löytämään Syöpäjärjestöjen ja esimerkiksi kotikuntasi tarjonnasta sinulle sopivia palveluita jaksamisesi tueksi. Palveluohjaus voidaan toteuttaa vastaanotolla tai Teams-videotapaamisena. Opastamme tarvittaessa Teamsin käyttöön.

Varaa aika p. 03 2499 200

Lapset puheeksi -keskusteluaika

Kuinka tukea lasta kun vanhempi sairastaa syöpää? Lapset puheeksi -menetelmä perustuu tutkittuun tietoon ja sen avulla voidaan tukea lapsen kehitystä ja hyvinvointia, kun vanhempi sairastaa syöpää. Keskustelussa vanhempi saa miettiä työntekijän kanssa yhdessä omaa vanhemmuuttaan ja kuinka arki saadaan järjestettyä mahdollisimman hyvin lasta tukevaksi.

Lue lisää lapset puheeksi -keskusteluista ja varaa aika >>

Chat

Chatin (www.pirsy.fi) kautta voit kysyä yhdistyksen sairaanhoitajalta yleisluontoisia neuvoja syöpäsairauksiin ja terveyteen ja yhdistyksen palveluihin liittyvissä asioissa. Chatissa ei käytetä henkilötietoja eikä sitä kautta voi tehdä tai muuttaa ajanvarauksia. Chatin ollessa suljettu, viestit ohjautuvat hoitajan sähköpostiin.

Avoinna arkisin 9.00-12.00

Taysin Olka-piste

Taysin pääaulassa on potilas- ja vammaisjärjestöjä varten Olka-piste. Olka-pisteen löydät kulkemalla pääovista sisään ja käytävää pitkin kohti vanhaa pääaulaa. Olka-piste on lasiovien jälkeen vasemmalla.

Poikkea juttusille, kun oma tai läheisen syöpään sairastuminen ja siihen liittyvät asiat askarruttavat. Tarvitsetpa keskusteluaikaa ammattilaisen kanssa, vertaistukea tai tietoa palveluista, ohjaamme sinulle sopivien palveluiden pariin. Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen työntekijä on Olka-pisteellä tavattavissa kerran kuukaudessa:

pe 10.9., 8.10., 5.11. ja 3.12.2021 klo 9.00-12.00
Tays pääaula, Kuntokatu 2, Tampere

Auttavat puhelimet

Lääkärikeskus Pirsyn erikoislääkäreiden vastaanotot

Tarvitsetko erikoislääkärin palveluita syöpätauteihin, ihotauteihin tai vaikkapa naistentauteihin liittyen? Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen ylläpitämässä Lääkärikeskus Pirsyssä sinua palvelevat kokeneet erikoislääkärit ja muut asiantuntijat. Lääkärikeskuksen palvelut ovat maksullisia. Siirry tästä Lääkärikeskuksen sivustolle >>

Sivu päivitetty 18.6.2021