Keskusteluajat

Syöpään sairastuminen herättää paljon kysymyksiä ja huolta sairastuneelle. Onpa sairastuminen sinulle ensimmäinen kerta, syöpä uusinut tai olo tuntuu tyhjältä hoitojen jälkeen, älä jää yksin vaan tule keskustelemaan ammattilaisen kanssa.

Koronavirus vaikuttaa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimintaan, lue päivittyvä tiedote tästä >>

Huomioithan, että voit asioida meillä vain terveenä. Jos sinulla tai samassa taloudessa asuvalla on flunssan kaltaisia oireita (kuume, yskä, hengenahdistus, lihaskivut, väsymys, nuha, pahoinvointi tai ripuli), vastaanottoaika pitää siirtää tai perua p. 03 2499 200.

UUTTA! Teemme myös kotikäyntejä

Jos tapaat työntekijämme mieluummin kotonasi, keskusteluajat ja palveluohjaus voidaan toteuttaa toiveesi mukaan myös kotikäyntinä. Kotikäynnit ovat maksuttomia. Kotikäynneillä ei tehdä kodin askareita, sairaanhoidollisia toimenpiteitä eikä luomitarkastuksia. Kysy  lisätietoja ajanvarauksen yhteydessä.

Syöpään sairastumisen jälkeen monia auttaa tapahtuneesta ja siihen liittyvistä kokemuksista puhuminen. Älä jää yksin vaan ota yhteyttä matalalla kynnyksellä ja pääset keskustelemaan ammattilaisen kanssa yksin tai yhdessä läheisen kanssa.

Tarvittaessa löydät kauttamme terapeuttista tukea.

Akuutissa kriisissä, esimerkiksi välittömästi syöpädiagnoosin saamisen tai muun syöpään liittyvän järkyttävältä tuntuvan uutisen jälkeen moni tarvitsee tukea. Kiireellisen ajan pyrimme järjestämään samalle tai seuraavalle arkipäivälle.Kiireellisiä aikoja voit tiedustella toimistostamme.

Keskusteluajat ammattilaistemme kanssa eivät korvaa syöpähoidoistasi vastaavan tahon antamaa neuvontaa, tutkimusta tai hoitoa.

Keskusteluajat ovat maksuttomia ja ne toteutetaan vastaanotolla kasvotusten. Jos vastaanotolle tuleminen ei ole sinulle vointisi vuoksi mahdollista, voidaan keskustelut toteuttaa myös kotikäynnillä, puhelimitse tai Teams-videotapaamisena. Opastamme tarvittaessa Teamsin käyttöön.

Varaa aika toimistosta p. 03 2499 200.

Maksuttomat keskusteluajat ovat myös läheisiä varten >>

Lapset puheeksi -keskusteluaika

Kuinka tukea lasta kun vanhempi sairastaa syöpää? Lapset puheeksi -menetelmä perustuu tutkittuun tietoon ja sen avulla voidaan tukea lapsen kehitystä ja hyvinvointia, kun vanhempi sairastaa syöpää. Keskustelussa vanhempi saa miettiä työntekijän kanssa yhdessä omaa vanhemmuuttaan ja kuinka arki saadaan järjestettyä mahdollisimman hyvin lasta tukevaksi.

Lue lisää lapset puheeksi -keskusteluista ja varaa aika >>

Keskusteluajat parantumattomasti syöpäsairaille ja läheisille

Palliatiivisesta hoidosta puhutaan, kun syöpä ei ole enää parannettavissa ja hoidot tähtäävät syöpäsairaan oireiden ja kipujen lievittämiseen. Jos koet tarvitsevasi tukea palliatiivisen hoidon tai erityisesti läheisen saattohoidon aikana, yksilövastaanotolla on mahdollisuus keskustella  tilanteesta ja omista kokemuksista psykoterapeuttisen koulutuksen saaneen sairaanhoitajan kanssa.

Varaa aika toimistosta p. 03 2499 200.

Hoitajien puhelinaika

Jos jokin syöpään liittyvä kysymys askarruttaa, voit soittaa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen sairaanhoitajalle.

Puhelinaika arkisin klo 8.00-9.00

Palveluohjaus

Autamme sinua löytämään Syöpäjärjestöjen ja esimerkiksi kotikuntasi tarjonnasta sinulle sopivia palveluita jaksamisesi tueksi.  Palveluohjaus voidaan toteuttaa vastaanotolla, kotikäynnillä tai Teams-videotapaamisena. Opastamme tarvittaessa Teamsin käyttöön.

Varaa maksuton palveluohjausaika p. 03 2499 200

Taysin Kohtaamispaikka

Taysin pääaulassa on potilas- ja vammaisjärjestöjä varten Kohtaamispaikka. Kohtaamispaikan löydät kulkemalla pääovista sisään ja käytävää pitkin kohti vanhaa pääaulaa. Kohtaamispaikka on lasiovien jälkeen vasemmalla. Poikkea juttusille, kun oma tai läheisen syöpään sairastuminen ja siihen liittyvät asiat askarruttavat. Tarvitsetpa keskusteluaikaa ammattilaisen kanssa, vertaistukea tai tietoa palveluista, ohjaamme sinulle sopivien palveluiden pariin.

Koronatilanteen salliessa olemme tavattavissa
parittomien viikkojen torstaisin 21.1. – 27.5.2021 (ei 13.5.)2.10.  klo 9.00-12.00

Näin löydät meidät:

Auttavat puhelimet

Lääkärikeskus Pirsyn erikoislääkäreiden vastaanotot

Tarvitsetko erikoislääkärin palveluita syöpätauteihin, ihotauteihin tai vaikkapa naistentauteihin liittyen? Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen ylläpitämässä Lääkärikeskus Pirsyssä sinua palvelevat kokeneet erikoislääkärit ja muut asiantuntijat. Lääkärikeskuksen palvelut ovat maksullisia. Siirry tästä Lääkärikeskuksen sivustolle >>

Sivu päivitetty 21.12.2020