Keskusteluajat

Syöpään sairastuminen herättää paljon kysymyksiä ja huolta sairastuneelle. Onpa sairastuminen sinulle ensimmäinen kerta, syöpä uusinut tai olo tuntuu tyhjältä hoitojen jälkeen, älä jää yksin vaan tule keskustelemaan ammattilaisen kanssa.

Koronavirus vaikuttaa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimintaan, lue päivittyvä tiedote tästä >>

Huomioithan, että voit asioida meillä vain terveenä. Jos sinulla tai samassa taloudessa asuvalla on flunssan kaltaisia oireita (kuume, yskä, hengenahdistus, lihaskivut, väsymys, nuha, pahoinvointi tai ripuli), vastaanottoaika pitää siirtää tai perua p. 03 2499 200.

Syöpään sairastumisen jälkeen monia auttaa tapahtuneesta ja siihen liittyvistä kokemuksista puhuminen. Älä jää yksin vaan ota yhteyttä matalalla kynnyksellä ja tule jakamaan mietteitäsi ammattilaisen kanssa.  Lämpimästi tervetuloa, yksin tai yhdessä läheisen kanssa. Tarvittaessa löydät kauttamme terapeuttista tukea. Akuutissa kriisissä, esimerkiksi välittömästi syöpädiagnoosin saamisen tai muun syöpään liittyvän järkyttävältä tuntuvan uutisen jälkeen moni tarvitsee tukea. Kiireellisiä aikoja kriisityöntekijän vastaanotolle voit tiedustella toimistostamme.

Keskusteluajat ammattilaistemme kanssa eivät korvaa syöpähoidoistasi vastaavan tahon antamaa neuvontaa, tutkimusta tai hoitoa.

Keskusteluajat ovat maksuttomia ja ne toteutetaan kasvotusten.
Meillä voit asioida turvallisesti, näin pidämme siitä huolta >>

Jos vastaanotolle tuleminen ei ole sinulle vointisi vuoksi mahdollista, voidaan keskustelut toteuttaa myös puhelimitse, Teams-videotapaamisena tai WhatsApp-videopuheluna.

Varaa aika toimistosta p. 03 2499 200.

Maksuttomat keskusteluajat ovat myös läheisiä varten >>

UUSI! Lapset puheeksi -keskusteluaika

Kuinka tukea lasta kun vanhempi sairastaa syöpää? Lapset puheeksi -menetelmä perustuu tutkittuun tietoon ja sen avulla voidaan tukea lapsen kehitystä ja hyvinvointia, kun vanhempi sairastaa syöpää. Keskustelussa vanhempi saa miettiä työntekijän kanssa yhdessä omaa vanhemmuuttaan ja kuinka arki saadaan järjestettyä mahdollisimman hyvin lasta tukevaksi.

Lue lisää lapset puheeksi -keskusteluista ja varaa aika >>

Keskusteluajat parantumattomasti syöpäsairaille ja läheisille

Palliatiivisesta hoidosta puhutaan, kun syöpä ei ole enää parannettavissa ja hoidot tähtäävät syöpäsairaan oireiden ja kipujen lievittämiseen.
Jos koet tarvitsevasi tukea, sinulla on mahdollisuus keskustella tilanteesta ja omista kokemuksista psykoterapeuttisen koulutuksen saaneen sairaanhoitajan kanssa.

Varaa aika toimistosta p. 03 2499 200.

Palveluohjaus

Autamme sinua löytämään Syöpäjärjestöjen tarjonnasta sinulle sopivia palveluita jaksamisesi tueksi, oletpa syöpään sairastunut tai sairastuneen läheinen.

Varaa maksuton palveluohjausaika p. 03 2499 200

Taysin Kohtaamispaikka

Taysin uuteen pääaulaan on avattu potilas- ja vammaisjärjestöjä varten Kohtaamispaikka. Kohtaamispaikan löydät kulkemalla pääovista sisään ja käytävää pitkin kohti vanhaa pääaulaa. Kohtaamispaikka on lasiovien jälkeen vasemmalla.

Poikkea yhdistyksen sairaanhoitajan juttusille, kun oma tai läheisen syöpään sairastuminen ja siihen liittyvät asiat askarruttavat. Tarvitsetpa keskusteluaikaa ammattilaisen kanssa, vertaistukea samankaltaisessa tilanteessa olevalta tai tietoa siitä, millainen tuki tai palvelu sopisi parhaiten juuri sinulle, yhdistyksen sairaanhoitaja on Kohtaamispaikassa sinua varten.

Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen sairaanhoitaja on koronatilanteen salliessa tavattavissa Kohtaamispaikassa

2.10. alkaen perjantaisin parillisina viikkoina klo 9.00-12.00

Näin löydät meidät:

Auttavat puhelimet

Lääkärikeskus Pirsyn erikoislääkäreiden vastaanotot

Tarvitsetko erikoislääkärin palveluita syöpätauteihin, ihotauteihin tai vaikkapa naistentauteihin liittyen? Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen ylläpitämässä Lääkärikeskus Pirsyssä sinua palvelevat kokeneet erikoislääkärit ja muut asiantuntijat. Lääkärikeskuksen palvelut ovat maksullisia. Siirry tästä Lääkärikeskuksen sivustolle >>

Sivu päivitetty 12.8.2020