Yleisöluennot

Yleisöluennot ovat kaikille avoimia maksuttomia asiantuntijaluentoja. Tältä sivulta löydät myös yleisöluentojen tallenteet.

Koronavirus vaikuttaa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimintaan, lue päivittyvä verkkotiedote täältä >>

Huomioithan, että voit osallistua kasvokkain toteutettavalle yleisöluennolle vain terveenä. Jos sinulla tai samassa taloudessa asuvalla on flunssan kaltaisia oireita (kuume, yskä, hengenahdistus, lihaskivut, väsymys, nuha, pahoinvointi tai ripuli), osallistuminen pitää perua p. 03 2499 200.

Webinaari: Geenitieto syöpää selättämässä – perinnöllinen syöpäalttius

Geenitieto syöpää selättämässä on Sisä-Suomen syöpäkeskuksen, Tays Syöpäkeskuksen ja Tampereen ammattikorkeakoulun järjestämä vuosittainen webinaari, jossa käsitellään geenitiedon merkitystä syöpien diagnostiikassa ja hoidossa. Tämän vuoden teemana on perinnöllinen syöpäalttius.

Ohjelmassa mm.

• Geenitieto ja sen mahdollisuudet syövän hoidossa
  • Geenitiedon hyödyntäminen TAMKin koulutuksessa
  • Lynchin syndrooma
  • Syöpäalttiusmutaatiokantajien seuranta
  • Psykologinen näkökulma
  • Syöpäalttiusmutaation kantajan näkökulma
  • Perinnöllisyyshoitajan näkökulma
  • Tulevaisuuden näkymät

to 11.11.2021 klo 9.00-13.30

Webinaari on maksuton. Ilmoittaudu webinaariin tästä >>

Luentotallenteet

Liikunnan merkitys toipumiselle

21.9.2020
Liikunta on tärkeää syövästä toipuvalle sekä syöpäsairaalle. Liikunnan on todettu olevan syöpäpotilaille turvallista myös hoitojen aikana. Sen on todettu parantavan elämänlaatua, vähentävän hoitojen haittavaikutuksia ja parantavan fyysistä suorituskykyä. Liikunta ei lisää syövän leviämistä vaan päinvastoin, vahvistaa elimistön omia puolustusmekanismeja ja auttaa jaksamaan sairauden ja hoitojen kanssa.

Suolistosyövän hoito ja elämäntavat

23.9.2019 Luennoitsijana Heidi Penttinen, Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen ylilääkäri, LT, syöpätautien erikoislääkäri, psykoterapeutti.
Yhteistyössä Colores, Pirkanmaan Syöpäyhdistys ja Merck.

Suolistosyöpä ja vaihtoehtohoidot

23.9.2019 Luennoitsijana Veera Salminen, syöpätautien erikoislääkäri, Tays Tampere.
Yhteistyössä Colores, Pirkanmaan Syöpäyhdistys ja Merck.