Yleisöluennot

Yleisöluennot ovat kaikille avoimia maksuttomia asiantuntijaluentoja. Tältä sivulta löydät myös yleisöluentojen tallenteet.

Luentotallenteet

Liikunnan merkitys toipumiselle

Liikunta on tärkeää syövästä toipuvalle sekä syöpäsairaalle. Liikunnan on todettu olevan syöpäpotilaille turvallista myös hoitojen aikana. Sen on todettu parantavan elämänlaatua, vähentävän hoitojen haittavaikutuksia ja parantavan fyysistä suorituskykyä. Liikunta ei lisää syövän leviämistä vaan päinvastoin, vahvistaa elimistön omia puolustusmekanismeja ja auttaa jaksamaan sairauden ja hoitojen kanssa.

Luennoitsijana Heidi Penttinen, Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen ylilääkäri, LT, syöpätautien erikoislääkäri, psykoterapeutti. 21.9.2020

Suolistosyövän hoito ja elämäntavat

Yhteistyössä Colores, Pirkanmaan Syöpäyhdistys ja Merck. 23.9.2019

Suolistosyöpä ja vaihtoehtohoidot

Luennoitsijana Veera Salminen, syöpätautien erikoislääkäri, Tays Tampere.
Yhteistyössä Colores, Pirkanmaan Syöpäyhdistys ja Merck. 23.9.2019