Yleisöluennot

Yleisöluennot ovat kaikille avoimia maksuttomia asiantuntijaluentoja. Tältä sivulta löydät myös yleisöluentojen tallenteet.

Koronavirus vaikuttaa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimintaan, lue päivittyvä verkkotiedote täältä >>

Huomioithan, että voit osallistua kasvokkain toteutettavalle yleisöluennolle vain terveenä. Jos sinulla tai samassa taloudessa asuvalla on flunssan kaltaisia oireita (kuume, yskä, hengenahdistus, lihaskivut, väsymys, nuha, pahoinvointi tai ripuli), osallistuminen pitää perua p. 03 2499 200.

Luentotallenteet

Liikunnan merkitys toipumiselle

21.9.2020
Liikunta on tärkeää syövästä toipuvalle sekä syöpäsairaalle. Liikunnan on todettu olevan syöpäpotilaille turvallista myös hoitojen aikana. Sen on todettu parantavan elämänlaatua, vähentävän hoitojen haittavaikutuksia ja parantavan fyysistä suorituskykyä. Liikunta ei lisää syövän leviämistä vaan päinvastoin, vahvistaa elimistön omia puolustusmekanismeja ja auttaa jaksamaan sairauden ja hoitojen kanssa.

Suolistosyövän hoito ja elämäntavat

23.9.2019 Luennoitsijana Heidi Penttinen, Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen ylilääkäri, LT, syöpätautien erikoislääkäri, psykoterapeutti.
Yhteistyössä Colores, Pirkanmaan Syöpäyhdistys ja Merck.

Suolistosyöpä ja vaihtoehtohoidot

23.9.2019 Luennoitsijana Veera Salminen, syöpätautien erikoislääkäri, Tays Tampere.
Yhteistyössä Colores, Pirkanmaan Syöpäyhdistys ja Merck.