Syöpäsairaudet ja -hoidot

Pirkanmaalla noin 3 200 ihmistä sairastuu vuosittain syöpään. Se tarkoittaa noin 60 ihmistä viikossa. Koko Suomessa todettiin vuonna 2020 noin 35 000 uutta syöpää.

Apua taloudelliseen tilanteeseen

Syöpä tuo mukanaan myös kysymyksiä ja huolta toimeentulosta, korvauksista ja maksuista.

Apuvälineet ja -keinot

Syöpään liittyvät yleisimmät apuvälineet ovat peruukki, rintaproteesi ja tukihihat. Tietoa niistä, mutta myös muista mahdollisista apukeinoista, on kerätty tähän.

Auttavat puhelimet ja potilasoppaat

Kun syöpään liittyvät asiat mietityttävät tai kaipaat tietoa tai tukea, voit hakea apua ja neuvoja mm. erilaisten neuvontapalveluiden kautta.

Lapsiperheiden palveluverkosto

Syövän haastaman arjen pyörittäminen vaatii monelta vanhemmalta jaksamista jo niin paljon, ettei palveluverkoston selvittämiseen enää liikene voimia. Siksi olemme koonneet tälle sivulle tietoa lapsiperheille suunnatuista julkisista ja järjestöjen palveluista Pirkanmaalla. Suorien linkkien kautta löydät tarkempia tietoja ja tarvittavat yhteystiedot.

Surussa

Suru ei ole työtä, jonka voi suorittaa vaan kokemus, jonka kanssa eletään. Jokaisen suru on omanlainen ja menetyksellä on omanlaisensa merkitys jokaiselle läheiselle.