Syöpä ja työ

Työssä jatkaminen tai töihin tai opintoihin palaaminen voi olla syöpään sairastumisen jälkeen hankalaa, ja oma työkyky voi mietityttää. Työelämäpalvelussa saat asiantuntijan apua oman tilanteesi kartoitukseen ja suunnitelmien tekemiseen.

Koronavirus vaikuttaa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimintaan, lue päivittyvä verkkotiedote täältä >>

Huomioithan että, voit asioida meillä vain terveenä. Jos sinulla tai samassa taloudessa asuvalla on flunssan kaltaisia oireita (kuume, yskä, hengenahdistus, lihaskivut, väsymys, nuha, pahoinvointi tai ripuli), pitää tapaaminen tai ryhmään osallistuminen perua p. 03 2499 200.

Työ on monella tavalla merkityksellistä. Se tarjoaa yhteisön johon kuulua, mutta myös toimeentulon omaan arkeen. Sairastuminen voi herättää monia kysymyksiä ja huolta työssä jatkamisen mahdollisuuksiin liittyen. Miten oma työkyky palautuu, mistä löytää töitä jos on työtön, täytyykö syövästä kertoa työhaastattelussa ja miten jaksan työssäni syöpähoitojen jälkeen.

Työelämäpalvelussa tilannettasi voidaan kartoittaa yhdessä. Saat tarvittaessa esimerkiksi ohjausta kuntoutukseen hakeutumiseen ja hakemuslomakkeiden täyttämiseen, apua työterveysneuvotteluun valmistautumiseen tai ansioluettelon päivittämiseen työnhakua varten.

Tietoa Pirkanmaan alueen toiminnasta löydät Pirsyn Facebook-sivulta ja Instagramista @pirsyry

Yksilöohjaus

Jos kaipaat tukea ja tsemppiä työhön palaamiseen tai pohdit uusia uravaihtoehtoja työkyvyn muututtua syövän jälkeen, varaa aika yksilöohjaukseen. Yksilöohjaus on maksutonta ja siihen pääsee ilman lähetettä.

Varaa aika:
p. 050 4775 165 tai tuuli.mahonen@pirsy.fi