Työelämäpalvelut

Työssä jatkaminen tai töihin tai opintoihin palaaminen voi olla syöpään sairastumisen jälkeen hankalaa, ja oma työkyky voi mietityttää. Työelämäpalvelussa saat asiantuntijan apua oman tilanteesi kartoitukseen ja suunnitelmien tekemiseen.

Työ on monella tavalla merkityksellistä. Se tarjoaa toimeentulon omaan arkeen, mutta myös yhteisön johon kuulua. Sairastuminen voi herättää monia kysymyksiä ja huolta työssä jatkamisen mahdollisuuksiin liittyen. Miten oma työkyky palautuu, mistä löytää töitä jos on työtön, täytyykö syövästä kertoa työhaastattelussa ja miten jaksan työssäni syöpähoitojen jälkeen.

Työelämäpalvelussa tilannettasi voidaan kartoittaa yhdessä. Saat tarvittaessa esimerkiksi ohjausta kuntoutukseen hakeutumiseen ja hakemuslomakkeiden täyttämiseen, apua työterveysneuvotteluun valmistautumiseen tai ansioluettelon päivittämiseen työnhakua varten.

Yksilöohjaus

Jos kaipaat tukea ja tsemppiä työhön palaamiseen tai pohdit uusia uravaihtoehtoja työkyvyn muututtua syövän jälkeen, varaa aika yksilöohjaukseen. Yksilöohjaus on maksutonta ja siihen pääsee ilman lähetettä.

Varaa aika:
Voit varata ajan netin kautta. Siirry ajanvaraukseen tästä >> tai p. 050 4775 165 tai tuuli.mahonen@pirsy.fi

Tauon paikka -työelämäryhmä

Työelämäryhmä on tarkoitettu työikäisille syöpädiagnoosin saaneille. Voit osallistua ryhmään olitpa työssä oleva, työtön tai opiskelija.

Ryhmän tavoitteena on tukea työssä jaksamista lisäämällä henkilökohtaisia voimavaroja. Ryhmässä käsiteltäviä teemoja ovat mm. oma (työ-) hyvinvointi, ilmenneet ongelmat, tunteet ja pelot, voimavarojen tunnistaminen ja palautumiskeinojen vahvistaminen. Pääset myös jakamaan kokemuksiasi vertaisten kesken. Ryhmän ohjaa yhdistyksen kuntoutuksen asiantuntija.

Maksuton ryhmä kokoontuu viikon välein, kuusi kertaa:

ma 20.2.-27.3.2023 klo 16.30-18.00

Hämeenkatu 5 A, 7. krs, Tampere

Huom! Ilmoittautumisaika 2.1.-10.2.2023. Ilmoittautumis- ja hakulomakkeet ovat täytettävissä kunkin tapahtuman/kurssin kohdalla ilmoitetun ajan.

Ilmoittautumisen yhteydessä tilanteesi kartoitetaan lyhyesti puhelimitse

Hyödyllisiä linkkejä