Työelämäpalvelut

Työhön, opiskeluihin ja ammattiin liittyvät asiat voivat mietityttää jo syöpähoitojen aikana. Moni syöpään sairastunut pohtii, miten oma työkyky palautuu, mistä löytää töitä, täytyykö syövästä kertoa tai millaiseen työhön voimat riittävät syöpähoitojen jälkeen. Joskus vakava sairastuminen muuttaa omia arvoja eikä aiempi uravalinta tunnukaan enää oikealta. Parantumatonta syöpää sairastava voi pohtia pitkin matkaa, miten jaksaa työssä tai milloin on sopiva hetki jäädä pois työelämästä.

Työelämäpalvelussa tilannettasi voidaan kartoittaa ja suunnitella yhdessä sinulle sopivaa polkua takaisin työelämään, opintoihin tai tarvittaessa eläkkeelle. Saat tarvittaessa esimerkiksi tukea omaan osaamisesi ja voimavarojesi tunnistamiseen, työssä jaksamiseen, apua työterveysneuvotteluun valmistautumiseen tai ansioluettelon päivittämiseen työnhakua varten tai vaikka ohjausta kuntoutukseen hakeutumiseen ja hakemuslomakkeiden täyttämiseen.

Yksilöohjaus

Jos kaipaat tukea ja apua työkyvyn muututtua syövän myötä, varaa aika yksilöohjaukseen. Yksilöohjaus on maksutonta ja siihen pääsee ilman lähetettä. Voit ottaa yhteyttä missä tahansa sairastumisen vaiheessa, oletpa työelämässä, työtön, yrittäjä tai opiskelija.

Voit olla asiakkaanamme, vaikka samanaikaisesti asioit myös viranomaistahoilla, esim. TE-palveluissa tai työterveyshuollossa. Työelämäpalvelumme yksilöohjaus täydentää niistä saatavia palveluja.

Ajanvaraus:

Voit varata ajan netin kautta. Siirry ajanvaraukseen tästä  >>

Ajan voit varata myös puhelimitse kuntoutuksen asiantuntija Eve Hell p. 050 477 5165 tai toimisto 03 2499 200

Tauon paikka -työelämäryhmä

Jos työhön paluu tai työelämässä jaksaminen mietityttää sairastumisen jälkeen tai toivot saavasi vinkkejä ja oivalluksia työssä jatkamisen tueksi, hae mukaan työelämäryhmään.

Ryhmän tavoitteena on tukea työssä jaksamista lisäämällä henkilökohtaisia voimavaroja. Ryhmässä käsiteltäviä teemoja ovat mm. oma (työ-) hyvinvointi, työelämässä tai opiskelussa ilmenneet haasteet, tunteet ja pelot, voimavarojen tunnistaminen ja palautumiskeinojen vahvistaminen. Pääset myös jakamaan kokemuksiasi yhdessä toisten vastaavassa tilanteessa olevien kanssa.

Työelämäryhmä on tarkoitettu työikäisille syöpään sairastuneille. Voit osallistua ryhmään olitpa työssä oleva, työtön tai opiskelija. Ryhmään valitaan hakemusten perusteella 8 osallistujaa. Ryhmää ohjaa yhdistyksen kuntoutuksen asiantuntija.

Maksuton ryhmä kokoontuu viikon välein, 6 kertaa:

ti 6.2.-19.3.2024 (ei 27.2.) klo 16.30-18.00

Pirkanmaan Syöpäyhdistys, Hämeenkatu 5 A, 7. krs, Tampere

Hakuaika 11.12.2023-19.1.2024. Ilmoittautumis- ja hakulomakkeet ovat täytettävissä kunkin tapahtuman/kurssin kohdalla ilmoitetun ajan.

Jätä hakemuksesi tästä >> tai soita p. 03 2499 200.

Cafe Pirsy -työelämäkahvila

Cafe Pirsy on hengähdystauko vertaisten parissa työikäisille syöpään sairastuneille. Ryhmän keskustelu on vapaamuotoista ja tarjoaa mahdollisuuden jakaa työelämään ja työhön paluuseen liittyviä haasteita ja hyviä vinkkejä toisten saman kokeneiden kanssa.

Lue tarkemmat tiedot kahvilasta täältä >>

Lisätietoja työelämäpalveluista:

Kuntoutuksen asiantuntija Eve Hell