Tietopäivät

Syöpä tuo mukanaan monenlaisia uusia asioita ja herättää kysymyksiä niin sairaudesta, hoidoista, sairauden vaikutuksista kuin palveluistakin. Sairauskohtaiset tietopäivät on tarkoitettu äskettäin syöpään sairastuneille ja niissä keskitytään tiettyyn syöpätautiin, sen hoitoon ja toipumisen tukemiseen. Asiantuntijaluentojen lomassa on myös mahdollisuus keskustella samankaltaisessa tilanteessa olevien kanssa. Yhdistyksen sairaanhoitaja ja kokemustoimija ovat mukana myös Taysin ensitietotilaisuuksissa, jotka on suunnattu sekä sairastuneille että läheisille.

Tietopäivä äskettäin rintasyöpään sairastuneille

Äskettäin rintasyöpään sairastuneille suunnatussa tietopäivässä saat monipuolista tietoa rintasyövän aiheuttamasta elämänmuutoksesta.  Päivän ohjelmassa on asiantuntijaluentoja ja mahdollisuus vertaistuelliselle keskustelulle. Aikaa on varattu myös kysymyksille.

Kevään aikana järjestetään kaksi tietopäivää rintasyöpään sairastuneille. Tilaisuuksissa on sama sisältö.

ti 21.1.2020 klo 12.00-16.15
Hatanpään puistosairaala, Hatanpään puistokuja 8, K-siipi, 1. kerros
Ilmoittautuminen on päättynyt.

Vapaita paikkoja voi tiedustella  puhelimitse 03 2499 200.

ti 21.4.2020 klo 12.00-16.15
Hatanpään puistosairaala, Hatanpään puistokuja 8,K-siipi, 1. kerros
Ilmoittautuminen viimeistään 6.4.2020.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen tai p. 03 2499 200
Täytä sähköinen hakemus tietopäivään tästä

Yhteistyössä:

Tietopäivä eturauhassyöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen

ti 3.3.2020 klo 11.30-16.00

Tays Palvelutalo, Teiskontie 35  (sisäänkäynti pääaulan kautta, kokoustila 1)

Tietopäivä on suunnattu eturauhassyöpään sairastuneille.
Siihen voi osallistua myös läheisen kanssa.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen viimeistään 17.2.2020

Täytä sähköinen hakemus tietopäivään tästä
tai p. 03 2499 200.

Yhteistyössä:

Propo ry

Taysin ensitietotilaisuudet

Ensitietotilaisuus on tarkoitettu syöpään äskettäin sairastuneille ja syöpähoitojen alkuvaiheessa oleville aikuisille potilaille läheisineen.

Tilaisuudessa saat ajankohtaista tietoa eri asiantuntijoilta sekä uusia näkökulmia sairastumisen aiheuttamassa muuttuneessa elämäntilanteessa.
Ohjelmassa on myös Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen sairaanhoitajan ja kokemustoimijan puheenvuorot. Ensitietopäivän aikana on mahdollisuus myös keskusteluun ja ajatusten vaihtamiseen.  Tilaisuus on maksuton.

ma 13.1., 10.2., 9.3., 6.4., 4.5. ja 1.6.2020 klo 12.00-16.30

Finn-Medi 5, Biokatu 12, Tampere (Finn-Medi 5:n pääovelta portaat alas 1. kerrokseen, iso kokoushuone)

Ilmoittautuminen viimeistään viikkoa ennen tilaisuutta:
kuntoutusohjaaja Ilona Kuhmonen p. 03 3116 9586 tai ilona.kuhmonen@pshp.fi

Mainitse ilmoittautumisen yhteydessä sairastuneen syntymäaika sekä osallistujien mahdolliset erityisruokavaliot tarjoilua varten.

Lisätietoja ja ajankohdat >>

Potilasoppaat

Suomen Syöpäpotilaat julkaisee potilasoppaita eri aiheista. Oppaiden avulla tuetaan syöpäpotilaita ja heidän läheisiään tarjoamalla ajankohtaista, asiallista ja ymmärrettävää tietoa. Osa oppaista käsittelee jotain tiettyä syöpää, osa keskittyy syövän ja sen hoidon aiheuttamiin erityiskysymyksiin.

Potilasoppaat (pdf) löydät täältä >>