Tietopäivät

Sairauskohtaiset tietopäivät on tarkoitettu äskettäin syöpään sairastuneille. Tilaisuudessa käsitellään kyseistä syöpätautia, hoitoa ja toipumista. Ohjelmaan sisältyy asiantuntijaluento ja aikaa on varattu myös kysymyksille. Tietopäivässä on myös mahdollisuus keskustella samankaltaisessa tilanteessa olevien kanssa.

Tietopäivä äskettäin rintasyöpään sairastuneille

ti 3.9.2019 klo 12.00-16.15

Hatanpään puistosairaala (Hapsa) Hatanpään puistokuja 8, K-siipi 1. kerros

Äskettäin rintasyöpään sairastuneille suunnatussa tietopäivässä saat monipuolista tietoa rintasyövän aiheuttamasta elämänmuutoksesta. Päivän ohjelmassa on asiantuntijaluentoja ja mahdollisuus vertaistuelliselle keskustelulle. Aikaa on varattu myös kysymyksille.

klo 12.00
Päivän avaus
Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen sairaanhoitaja

klo 12.05
Rintasyövän hoito
Syöpätautien erikoislääkäri Venla Viitanen

klo 13.15
Syöpä järkyttää mieltä – sairastuneen henkinen hyvinvointi
Erityistason psykoterapeutti Marjo Pajari

klo 14.00
Tauko

klo 14.30
Rintahoitaja rintaleikatun tukena
Rintahoitaja Outi Honkala PSHP

klo 15.00
Fyysinen aktiivisuus, fysioterapia toipumisen tukena
Fysioterapeutti Hanna, Mari Laiho PSHP

klo 15.30
Kokemustoimijan puheenvuoro

klo 15.45
Syöpäyhdistyksen palvelut kuntoutujan ja läheisen tukena
Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen sairaanhoitaja

klo 16.15
Tietopäivän päätös

Lisätietoja ja ilmoittautuminen viimeistään 19.8.2019:
Ilmoittautuminen on päättynyt.

Vapaita paikkoja voi tiedustella myös ilmoittauttumisajan päättymisen jälkeen.
Puh. 03 2499 200.

Tulostettava pdf

Taysin ensitietopäivät

Ensitietotilaisuus on tarkoitettu syöpään äskettäin sairastuneille ja syöpähoitojen alkuvaiheessa oleville aikuisille potilaille läheisineen.

Tilaisuudessa saat ajankohtaista tietoa eri asiantuntijoilta sekä uusia näkökulmia sairastumisen aiheuttamassa muuttuneessa elämäntilanteessa. Ohjelmassa on myös Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen sairaanhoitajan ja kokemustoimijan puheenvuorot. Ensitietopäivän aikana on mahdollisuus myös keskusteluun ja ajatusten vaihtamiseen.  Tilaisuus on maksuton.

ma 12.8., 9.9., 7.10., 4.11. ja 2.12.2019 klo 12.00-16.30 Finn-Medi 5, Biokatu 12, Tampere (Finn-Medi 5:n pääovelta portaat alas 1. kerrokseen, iso kokoushuone)

Ilmoittautuminen viimeistään viikkoa ennen tilaisuutta: kuntoutusohjaaja Ilona Kuhmonen p. 03 3116 9586 tai ilona.kuhmonen@pshp.fi

Mainitse ilmoittautumisen yhteydessä sairastuneen syntymäaika sekä osallistujien mahdolliset erityisruokavaliot tarjoilua varten.

Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen sairaanhoitaja tavattavissa ensitietopäivinä
Radiuksen aulassa klo 12.00-14.00.

Lisätietoja ja ajankohdat >>

Potilasoppaat

Suomen Syöpäpotilaat julkaisee potilasoppaita eri aiheista. Oppaiden avulla tuetaan syöpäpotilaita ja heidän läheisiään tarjoamalla ajankohtaista, asiallista ja ymmärrettävää tietoa. Osa oppaista käsittelee jotain tiettyä syöpää, osa keskittyy syövän ja sen hoidon aiheuttamiin erityiskysymyksiin.

Potilasoppaisiin