Elämän loppuvaiheessa olevien ja surevien tuen kehittämisprojekti 2021-2024

Pirsyssä on käynnissä Elämän loppuvaiheessa olevien ja surevien tuen kehittämisprojekti, joka alkoi 2021 ja jatkuu vuoteen 2024 asti. Projektin aikana on kertynyt tietoa parantumatonta syöpää sairastavien, elämän loppuvaiheessa olevien ja heidän läheistensä sekä surevien tilanteista ja tuen tarpeista. Kertyneen tiedon pohjalta on muotoiltu asiantuntijapalveluita, jotka tarjoavat psykososiaalista tukea.

Apurahat ja tutkimustoiminta

Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen strategian mukaisesti yhdistys tekee ja rahoittaa tieteellistä tutkimusta. Pirsy myöntää apurahoja alueelliseen syöväntutkimustyöhön joka toinen vuosi. Apurahat kohdennetaan ensisijaisesti aikuisten syöpäpotilaiden psyykkistä tukea ja kuntoutusta edistäviin tutkimuksiin, myös poikkitieteellisiin tutkimuksiin.

Tilaa kokemustoimija

Kokemustoimijan puheenvuoro on uusia näkökulmia lisäävä osa palveluiden tai työyhteisön toiminnan kehittämistä.

Esitteet ja oppaat

Kokoamme kausittain kaikki palvelumme yksiin kansiin. Pirsy on myös tuottanut ammattilaisten työn tueksi erilaisia oppaita ja asiakkaille jaettavia materiaaleja.

Tilaa ammattilaisten uutiskirje

Huolehditaan yhdessä, ettei kukaan jää syövän kanssa yksin.