Terveyttä edistävät kurssit

Meiltä saat opastusta omaa terveyttäsi ja hyvinvointiasi edistävien valintojen tekemiseen. Koko elämäntaparemonttia ei tarvitse tehdä kerralla vaan jokainen terveellinen valinta on askel eteenpäin oikeaan suuntaan. Sattumalla, perintötekijöillä ja elintavoilla on merkitystä syövän synnyssä. Sattumaan tai perintötekijöihin emme voi vaikuttaa, mutta omiin valintoihimme voimme. Jopa 40 prosenttia syövistä on ehkäistävissä terveellisillä elintavoilla.

Tupakoimattomuus, terveellinen ruoka ja alkoholin vähentäminen pienentävät syövän riskiä ja lisäävät hyvinvointiasi ja jaksamistasi. Samat valinnat ehkäisevät myös monia muita sairauksia. Siksi teemme yhteistyötä muiden toimijoiden kanssa. Kaikista nautinnoista ei tarvitse luopua, vaan tärkeintä on oppia löytämään ja käyttämään omaan arkeen, mieltymyksiin ja terveydentilaan sopivia vaihtoehtoja.

Yleisöluennot ja -tapahtumat

Yleisöluennot ovat kaikille avoimia maksuttomia asiantuntijaluentoja, joille ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon.

Luomitarkastukset ja periytyvyysneuvonta

Aiheuttaako luomi huolta? Pelkäätkö, että syöpäriski periytyy?