Kurssit

Ammattilaisten ohjaamat vertaistuelliset kurssit tukevat syövästä toipumista ja kuntoutumista.

Koronavirus vaikuttaa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimintaan, lue päivittyvä verkkotiedote täältä >>

Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen kurssit

• ovat ammattilaisten ohjaamia kokonaisuuksia, joissa seuraavan kerran aiheet ja keskustelut jatkuvat edelliskerralta
  • tarjoavat tietoa ja psykososiaalista tukea toipumiseen
  • tarjoavat vertaistuellisia keskusteluita ja mahdollisuuden tutustua toisiin samankaltaisessa tilanteessa oleviin, sillä osallistujat pysyvät samoina koko kurssin ajan
  • järjestetään useimmiten arki-iltoina
  • on suunnattu syöpään sairastuneille 1-2 vuotta sairastumisen jälkeen
  • tukevat kuntoutumista parhaiten silloin, kun jaksamista on riittävästi osallistua kurssin kaikille kerroille – näin saat kurssilta parhaimman hyödyn

Tiedot syyskauden palveluista julkaistaan viikon 33 aikana

Liikkeellä elämässä -tanssi-liiketerapiapainotteinen kurssi syöpään sairastuneille

Kurssi on sinulle, joka haluat käsitellä liikkeen ja keskustelun avulla ajatuksiasi ja kokemuksiasi. Sinulle, joka haluat ymmärtää kehon ja mielen yhteyttä. Sinulle, joka tahdot tutkia voimavarojasi sekä oppia kehossasi lepäämään ja rentoutumaan. Osallistujat valitaan hakemusten perusteella. Kurssi kokoontuu 10 kertaa. Kurssin ohjaa tanssi-liiketerapeutti Taru Ala-Haavisto.

ti 29.9.-8.12.2020 (ei 13.10.) klo 17.00-18.30
Taideterapiatalo Artis, Pyynikintori 8 C 44, Tampere

Tiedote: Tanssi-liiketerapiasta apua syöpäpotilaiden kuntoutumiseen >>

Lisätietoja kurssista: Katriina Piironen p. 050 4388 026
Hakemukset viimeistään 21.8.2020:
Täytä sähköinen hakulomake täällä >>  tai paperinen hakulomake toimistosta p. 03 2499 200.

Muut Syöpäjärjestöjen kurssit

Syöpäjärjestöjen sopeutumisvalmennus- ja kuntoutuskursseille voi hakea asuinpaikasta riippumatta. Kursseista useimmat on tarkoitettu tiettyä syöpää sairastaville, osalle kursseista voivat osallistua kaikki syöpäpotilaat. Läheisensä menettäneille on omia kursseja kuten myös lapsille, nuorille ja perheille. Parikurssille voi osallistua sairastuneen puoliso, ystävä tai muu läheinen. Joillekin pari- tai perhekursseille voi osallistua myös yksin.

Lisäksi järjestetään toiminnallisia teemakursseja, joissa painopiste on luovassa toiminnassa ja liikunnassa. Sopeutumisvalmennuskurssille kannattaa hakeutua 1–2 vuoden sisällä sairastumisesta, kun hoidot ovat jo päättyneet tai päättymässä. Kursseille valitaan ensisijaisesti syöpäpotilaita, jotka eivät ole olleet aikaisemmin kuntoutuksessa.

Tutustu muiden Syöpäjärjestöjen kurssitarjontaan

Kelan kurssit syöpään sairastuneille 2020

Lue lisää Kelan kurssiesitteestä (pdf)