Elämän loppuvaiheessa olevien ja surevien tuen kehittämisprojekti 2021-2024

Pirsyssä on käynnissä Elämän loppuvaiheessa olevien ja surevien tuen kehittämisprojekti, joka alkoi 2021 ja jatkuu vuoteen 2024 asti. Projektin aikana on kertynyt tietoa parantumatonta syöpää sairastavien, elämän loppuvaiheessa olevien ja heidän läheistensä sekä surevien tilanteista ja tuen tarpeista. Kertyneen tiedon pohjalta on muotoiltu asiantuntijapalveluita, jotka tarjoavat psykososiaalista tukea.

Kehittämisprojektin tavoitteena on

• parantumatonta syöpää sairastavien ja elämän loppuvaiheessa olevien tilanteiden ja tuen tarpeiden kartoittaminen,
  • läheisten tilanteiden ja tuen tarpeiden kartoittaminen syöpäsairaan elämän loppuvaiheessa tai kuoleman jälkeen
  • psykososiaalisen tuen asiantuntijapalveluiden muotoileminen kartoitusten pohjalta  ja
  • asiantuntijapalveluita täydentävän vapaaehtoistoiminnan tehtävien kehittäminen (saattohoidon tukihenkilöt).

Projektivastaavana toimii psykososiaalisen tuen asiantuntija, kriisityöntekijä Kristiina Mattsson. Kristiina vastaa myös yhdistyksen vapaaehtoistoiminnan koordinoinnista.

Tietoja projektin etenemisestä päivitetään tälle sivulle.

Lisätietoja:

Kristiina MattssonPsykososiaalisen tuen asiantuntija, kriisityöntekijä Kristiina Mattsson
kristiina.mattsson@pirsy.fi, 050 3270 367
opintovapaalla 14.4.2024 asti