Keskusteluajat läheiselle

Syöpään sairastuminen herättää paljon huolta ja tunteita myös sairastuneen läheisillä. Ammattilaistemme vastaanotolle voit tulla maksutta keskustelemaan ja saamaan tukea.

13.3.2020 Koronavirus vaikuttaa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimintaan, lue päivittyvä verkkotiedote täältä >>

• Keskusteluajat vastaanotolla toimivat ajanvarauksella normaalisti.
  • Koronaviruspandemian vuoksi pyydämme asiakkaitamme kuitenkin huomioimaan, että flunssaisena ei vastaanotolle voi tulla. Ajan voi perua tai siirtää puhelimitse 03 2499 200.

Syöpään sairastuneen läheiset joutuvat usein etsimään selviytymiskeinoja ja voimavaroja uudessa elämäntilanteessa. Maksuttomilla keskusteluajoilla on hyvä käsitellä tilanteeseen liittyviä kokemuksia ammattilaisen kanssa. Tarvittaessa löydät kauttamme terapeuttista tukea.

Akuutissa kriisissä, esimerkiksi läheisen syöpädiagnoosin tai muun syöpään liittyvän järkyttävän uutisen jälkeen moni tarvitsee tukea ja tarvetta puhua. Kiireellisiä aikoja kriisityöntekijän vastaanotolle voit tiedustella toimistostamme.

Varaa maksuton keskusteluaika p. 03 2499 200.

Maksuttomat keskusteluajat ovat myös sairastuneita varten >>

Kiireelliset ajat

Syöpään sairastuminen tai syövän uusiutuminen voi olla järkytys myös läheiselle. Mielessä voi pyöriä monenlaisia ajatuksia ja huolia, joista on hyvä puhua ammattilaisen kanssa. Kiireellisiä keskusteluaikoja voit tiedustella puhelimitse p. 03 2499 200.

Keskusteluajat parantumattomasti syöpäsairaille ja läheisille

Palliatiivisesta hoidosta puhutaan, kun syöpä ei ole enää parannettavissa ja hoidot tähtäävät syöpäsairaan oireiden ja kipujen lievittämiseen.
Jos koet tarvitsevasi tukea, yksilövastaanotolla on mahdollisuus keskustella tilanteesta ja omista kokemuksista psykoterapeuttisen koulutuksen saaneen sairaanhoitajan kanssa. Varaa aika p. 03 2499 200.

Palveluohjaus

Autamme sinua löytämään Syöpäjärjestöjen tarjonnasta sinulle sopivia palveluita jaksamisesi tueksi.
Varaa maksuton palveluohjausaika p. 03 2499 200.

Yhdistyksen sairaanhoitaja on tavattavissa Taysin Kohtaamispaikassa

Taysin uuteen pääaulaan on avattu potilas- ja vammaisjärjestöjä varten Kohtaamispaikka. Kohtaamispaikan löydät kulkemalla pääovista sisään ja käytävää pitkin kohti vanhaa pääaulaa. Kohtaamispaikka on lasiovien jälkeen vasemmalla.

Poikkea yhdistyksen sairaanhoitajan juttusille, kun oma tai läheisen syöpään sairastuminen ja siihen liittyvät asiat askarruttavat. Tarvitsetpa keskusteluaikaa ammattilaisen kanssa, vertaistukea samankaltaisessa tilanteessa olevalta tai tietoa siitä, millainen tuki tai palvelu sopisi parhaiten juuri sinulle, yhdistyksen sairaanhoitaja on Kohtaamispaikassa sinua varten.

pe 17.1., 31.1., 14.2., 28.2., 13.3., 27.3., 24.4., 8.5., 22.5. ja 5.6.2020 klo 9.00-12.00 Peruttu.

Olemme paikalla myös Maailman Syöpäpäivänä 4.2. klo 8.00-14.00

Tays kohtaamispaikan kartta