Keskusteluajat läheiselle

Syöpään sairastuminen herättää paljon huolta ja tunteita myös sairastuneen läheisillä. Ammattilaistemme vastaanotolle voit tulla maksutta keskustelemaan ja saamaan tukea.

Koronavirus vaikuttaa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimintaan, lue päivittyvä verkkotiedote täältä >>

Huomioithan, että voit asioida meillä vain terveenä. Jos sinulla tai samassa taloudessa asuvalla on flunssan kaltaisia oireita (kuume, yskä, hengenahdistus, lihaskivut, väsymys, nuha, pahoinvointi tai ripuli), vastaanottoaika pitää siirtää tai perua p. 03 2499 200.

Keskusteluajat ovat maksuttomia ja ne toteutetaan vastaanotolla kasvotusten. Jos vastaanotolle tuleminen ei ole sinulle vointisi vuoksi mahdollista, voidaan keskustelut toteuttaa myös kotikäynnillä, puhelimitse tai Teams-videotapaamisena. Opastamme tarvittaessa Teamsin käyttöön.

Syöpään sairastumisen jälkeen monia auttaa tapahtuneesta ja siihen liittyvistä kokemuksista puhuminen. Älä jää yksin vaan ota yhteyttä matalalla kynnyksellä ja pääset keskustelemaan ammattilaisen kanssa yksin tai yhdessä läheisen kanssa.

Tarvittaessa löydät kauttamme terapeuttista tukea.

Maksuttomat keskusteluajat ovat myös sairastuneita varten >>

Kiireelliset keskusteluajat

Heti syöpädiagnoosin saamisen tai muun syöpään liittyvän järkyttävän uutisen jälkeen moni kokee tarvetta saada puhua tilanteesta. Kiireellisen ajan pyrimme järjestämään samalle tai seuraavalle arkipäivälle.
Varaa keskusteluaika p. 03 2499 200.

Teemme myös kotikäyntejä

Jos tapaat työntekijämme mieluummin kotonasi, keskusteluajat ja palveluohjaus voidaan toteuttaa toiveesi mukaan myös kotikäyntinä. Kotikäynnit ovat maksuttomia. Kotikäynneillä ei tehdä kodin askareita, sairaanhoidollisia toimenpiteitä eikä luomitarkastuksia. Kysy  lisätietoja ajanvarauksen yhteydessä.

Keskusteluajat parantumattomasti syöpäsairaille ja läheisille

Palliatiivisesta hoidosta puhutaan, kun syöpä ei ole enää parannettavissa ja hoidot tähtäävät syöpäsairaan oireiden ja kipujen lievittämiseen.
Jos koet tarvitsevasi tukea palliatiivisen hoidon tai erityisesti läheisen saattohoidon aikana, yksilövastaanotolla on mahdollisuus keskustella tilanteesta ja omista kokemuksista psykoterapeuttisen koulutuksen saaneen sairaanhoitajan kanssa.

Varaa aika toimistosta p. 03 2499 200

Lapset puheeksi -keskusteluaika

Kuinka tukea lasta kun vanhempi sairastaa syöpää? Lapset puheeksi -menetelmä perustuu tutkittuun tietoon ja sen avulla voidaan tukea lapsen kehitystä ja hyvinvointia, kun vanhempi sairastaa syöpää. Keskustelussa vanhempi saa miettiä työntekijän kanssa yhdessä omaa vanhemmuuttaan ja kuinka arki saadaan järjestettyä mahdollisimman hyvin lasta tukevaksi.

Lue lisää lapset puheeksi -keskusteluista ja varaa aika >>

Henkilökohtainen palveluohjaus

Autamme sinua löytämään Syöpäjärjestöjen ja esimerkiksi kotikuntasi tarjonnasta sinulle sopivia palveluita jaksamisesi ja perheesi tueksi. Palveluohjaus voidaan toteuttaa vastaanotolla, kotikäynnillä tai Teams-videotapaamisena. Opastamme tarvittaessa Teamsin käyttöön.

Varaa maksuton palveluohjausaika p. 03 2499 200.

Tutustu myös Lääkärikeskus Pirsyn palveluihin

Lääkärikeskus Pirsyssä sinua palvelevat mm. psykoterapeutti (perheterapia) >>