Kurssit läheisille

Läheisten kurssit tarjoavat vertaistukea, mahdollisuuden jakaa kokemuksia ja löytää keinoja oman jaksamisen tueksi ammattilaisten ohjaamana.

Koronavirus vaikuttaa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimintaan, lue päivittyvä verkkotiedote täältä >>

Huomioithan että, voit osallistua kursseille vain terveenä. Jos sinulla tai samassa taloudessa asuvalla on flunssan kaltaisia oireita (kuume, yskä, hengenahdistus, lihaskivut, väsymys, nuha, pahoinvointi tai ripuli), osallistuminen pitää perua p. 03 2499 200.

Rinnallakulkijat -kurssi syöpään sairastuneiden läheisille

Kun syöpäsairaalla on syöpähoidot käynnissä, myös sinun jaksamisesi läheisenä voi olla koetuksella. Painaako mieltäsi epätietoisuus tulevasta? Pohditko, kuinka pitää yllä toivoa ja tukea syöpäsairasta uupumatta itse? Kurssilla saat keskustella läheisen syöpään sairastumiseen liittyvistä kokemuksista. Ammattilaisilta saat tietoa, hyvinvointia ja jaksamista tukevista aiheista sekä samankaltaisessa tilanteessa olevilta vertaistukea. Kurssille valitaan hakemusten perusteella 6 äskettäin syöpään sairastuneen läheistä, joiden syöpäsairaalla läheisellä on syöpähoidot käynnissä.
Kurssin ohjaajina toimivat Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen kriisityöntekijä ja sairaanhoitaja. Kurssi on osallistujille maksuton. Kurssi kokoontuu kerran viikossa, viisi kertaa:

to 22.10-19.11.2020 klo 17.00-19.00
Hämeenkatu 5 A, 7. krs, Tampere

Tutustu ryhmätapaamisia koskevaan korona-ajan ohjeeseemme >>

Lisätietoja ja hakemukset viimeistään 2.10.2020:
Täytä sähköinen hakemus tässä >> tai pyydä paperilomake toimistosta p. 03 2499 200

Muut Syöpäjärjestöjen kurssit

Syöpäjärjestöjen sopeutumisvalmennus- ja kuntoutuskursseille voi hakea asuinpaikasta riippumatta. Kursseista useimmat on tarkoitettu syöpä sairastaville, mutta myös läheisille suunnattuja kursseja löytyy. Parikurssille voi osallistua sairastuneen puoliso, ystävä tai muu läheinen. Joillekin pari- tai perhekursseille voi osallistua myös yksin. Läheisensä menettäneille on omia kursseja kuten myös lapsille, nuorille ja perheille.

Lisäksi järjestetään toiminnallisia teemakursseja, joissa painopiste on luovassa toiminnassa ja liikunnassa. Sopeutumisvalmennuskurssille kannattaa hakeutua 1–2 vuoden sisällä läheisen sairastumisesta. Kursseille valitaan ensisijaisesti hakijoita, jotka eivät ole olleet aiemmin Syöpäjärjestöjen kursseilla.

Tutustu muiden Syöpäjärjestöjen kurssitarjontaan