Kurssit läheisille

Läheisten kurssit tarjoavat vertaistukea, mahdollisuuden jakaa kokemuksia ja löytää keinoja oman jaksamisen tueksi ammattilaisten ohjaamana.

Koronavirus vaikuttaa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimintaan, lue päivittyvä verkkotiedote täältä >>

Huomioithan että, voit osallistua kursseille vain terveenä. Jos sinulla tai samassa taloudessa asuvalla on flunssan kaltaisia oireita (kuume, yskä, hengenahdistus, lihaskivut, väsymys, nuha, pahoinvointi tai ripuli), osallistuminen pitää perua p. 03 2499 200.

Rinnallakulkijat-kurssi  läheisille

Kun syöpäsairaalla on syöpähoidot käynnissä, myös sinun jaksamisesi läheisenä voi olla koetuksella. Pohditko, kuinka pitää yllä toivoa ja tukea syöpäsairasta uupumatta itse?

Kurssilla saat keskustella läheisen sairastumiseen liittyvistä kokemuksista. Ammattilaisilta saat tietoa, hyvinvointia ja jaksamista tukevista aiheista sekä samankaltaisessa tilanteessa olevilta vertaistukea.

Kurssille valitaan hakemusten perusteella 8 äskettäin syöpään sairastuneen läheistä, joiden syöpäsairaalla läheisellä on parantumiseen tähtäävät syöpähoidot käynnissä. Kurssin ohjaajina toimivat yhdistyksen kriisityöntekijät. Kurssi on maksuton. Kurssi kokoontuu kerran viikossa, viisi kertaa:

to 28.10.-25.11.2021 klo 17.00-19.00
Hämeenkatu 5 A, 7. krs, Tampere

Lisätietoja ja hakemukset viimeistään 8.10.2021 p. 2499 200

Täytä sähköinen hakemus tästä>>

Yhteistyössä:

Rauhoittuminen jouluun – mindfulness-päivä
sairastuneille ja läheisille

Tule tutustumaan mindfulness-menetelmään ja löytämään joulurauha sisältäsi. Päivä on tarkoitettu sekä sairastuneille että läheisille, voit osallistua yksin tai yhdessä.

Mindfulness-menetelmällä voidaan tutkitusti tukea palautumista ja stressinhallintaa ja vahvistaa myönteisiä tunteita. Teemme helppoja harjoituksia ja opit menetelmän perusteita. Aiempaa kokemusta menetelmästä ei tarvita. Päivä on maksuton. Päivän ohjaa mindfulness-ohjaaja Tuuli Mähönen.

la 20.11.2021 klo 10.00-13.00
Hämeenkatu 5 A 7.krs., Tampere

Sähköinen ilmoittautuminen viimeistään 15.11.2021 >>  tai p. 03 2499 200

Yhdessä eteenpäin -perhekurssi

Kurssi on suunnattu lapsiperheille, joissa vanhempi sairastaa syöpää.

la 20. ja 27.3.2021

Lisätietoja Yhdessä eteenpäin -kurssista>>

Muut Syöpäjärjestöjen kurssit

Syöpäjärjestöjen sopeutumisvalmennus- ja kuntoutuskursseille voi hakea asuinpaikasta riippumatta. Kursseista useimmat on tarkoitettu syöpä sairastaville, mutta myös läheisille suunnattuja kursseja löytyy. Parikurssille voi osallistua sairastuneen puoliso, ystävä tai muu läheinen. Joillekin pari- tai perhekursseille voi osallistua myös yksin. Läheisensä menettäneille on omia kursseja kuten myös lapsille, nuorille ja perheille.

Lisäksi järjestetään toiminnallisia teemakursseja, joissa painopiste on luovassa toiminnassa ja liikunnassa. Sopeutumisvalmennuskurssille kannattaa hakeutua 1–2 vuoden sisällä läheisen sairastumisesta. Kursseille valitaan ensisijaisesti hakijoita, jotka eivät ole olleet aiemmin Syöpäjärjestöjen kursseilla.

Tutustu kurssitarjontaan (siirryt Kaikki syövästä -sivustolle) >>