Kurssit läheisille

Läheisten kurssit tarjoavat vertaistukea, mahdollisuuden jakaa kokemuksia ja löytää keinoja oman jaksamisen tueksi ammattilaisten ohjaamana.

Yhdessä eteenpäin -perhekurssi

Lapsiperheen vanhemman syöpään sairastuminen haastaa koko perheen arkea. Perheen äidin, isän tai muun aikuisen syöpään sairastuminen herättää huolta ja monenlaisia mietteitä myös lapsissa. Monet vanhemmat kaipaavat tukea syöpään sairastumisen käsittelyyn itselleen ja perheen kesken. Kurssin tavoitteena on tukea vanhemmuutta, perheen vuorovaikutusta ja lapsia, kun vanhemman syöpä on osa perheen arkea.

Lue lisää kurssista täältä >>

Muut Syöpäjärjestöjen kurssit

Syöpäjärjestöjen sopeutumisvalmennus- ja kuntoutuskursseille voi hakea asuinpaikasta riippumatta. Kursseista useimmat on tarkoitettu syöpä sairastaville, mutta myös läheisille suunnattuja kursseja löytyy. Parikurssille voi osallistua sairastuneen puoliso, ystävä tai muu läheinen. Joillekin pari- tai perhekursseille voi osallistua myös yksin. Läheisensä menettäneille on omia kursseja kuten myös lapsille, nuorille ja perheille.

Lisäksi järjestetään toiminnallisia teemakursseja, joissa painopiste on luovassa toiminnassa ja liikunnassa. Sopeutumisvalmennuskurssille kannattaa hakeutua 1–2 vuoden sisällä läheisen sairastumisesta. Kursseille valitaan ensisijaisesti hakijoita, jotka eivät ole olleet aiemmin Syöpäjärjestöjen kursseilla.

Tutustu kurssitarjontaan (siirryt Kaikki syövästä -sivustolle)