Kurssit läheisille

Läheisten kurssit tarjoavat vertaistukea, mahdollisuuden jakaa kokemuksia ja löytää keinoja oman jaksamisen tueksi ammattilaisten ohjaamana.

Koronavirus vaikuttaa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimintaan, lue päivittyvä verkkotiedote täältä >>

Huomioithan että, voit osallistua kursseille vain terveenä. Jos sinulla tai samassa taloudessa asuvalla on flunssan kaltaisia oireita (kuume, yskä, hengenahdistus, lihaskivut, väsymys, nuha, pahoinvointi tai ripuli), osallistuminen pitää perua p. 03 2499 200.

Ystävällisyyttä itselle – mindfulness-päivä sairastuneille ja läheisille

Tule tutustumaan mindfulness menetelmään ystävänpäivän hengessä.

la 13.2.2021 klo 10.00-13.00

Lisätietoja Mindfullness -päivä sairastuneille ja läheisille>>

UUTTA! Yhdessä eteenpäin -perhekurssi

Kurssi on suunnattu lapsiperheille, joissa vanhempi sairastaa syöpää.

la 20. ja 27.3.2021

Lisätietoja Yhdessä eteenpäin -kurssista>>

Muut Syöpäjärjestöjen kurssit

Syöpäjärjestöjen sopeutumisvalmennus- ja kuntoutuskursseille voi hakea asuinpaikasta riippumatta. Kursseista useimmat on tarkoitettu syöpä sairastaville, mutta myös läheisille suunnattuja kursseja löytyy. Parikurssille voi osallistua sairastuneen puoliso, ystävä tai muu läheinen. Joillekin pari- tai perhekursseille voi osallistua myös yksin. Läheisensä menettäneille on omia kursseja kuten myös lapsille, nuorille ja perheille.

Lisäksi järjestetään toiminnallisia teemakursseja, joissa painopiste on luovassa toiminnassa ja liikunnassa. Sopeutumisvalmennuskurssille kannattaa hakeutua 1–2 vuoden sisällä läheisen sairastumisesta. Kursseille valitaan ensisijaisesti hakijoita, jotka eivät ole olleet aiemmin Syöpäjärjestöjen kursseilla.

Tutustu kurssitarjontaan (siirryt Kaikki syövästä -sivustolle) >>