Kurssit läheisille

Läheisten kurssit tarjoavat tietoa ja tukea läheisille heidän jaksamisensa tueksi syöpään sairastuneen rinnalla. Vertaistuellisessa ryhmässä kokemusten jakaminen ja käytännön vinkkien vaihtaminen on antoisaa. Kursseja ohjaavat ammattilaiset.

Rinnallakulkijat -kurssi syöpään sairastuneiden läheisille

Kun syöpäsairaalla on syöpähoidot käynnissä, myös sinun jaksamisesi läheisenä voi olla koetuksella. Painaako mieltäsi epätietoisuus tulevasta ja parantavien hoitojen tehoamisesta? Pohditko, kuinka pitää yllä toivoa ja tukea syöpäsairasta uupumatta itse? Väsyttääkö sinua kasvanut vastuu arjen pyörittämisestä?

Kurssilla saat keskustellen pohtia ja käsitellä läheisen syöpään sairastumiseen liittyviä kokemuksia, ajatuksia ja tunteita. Ammattilaisilta saat tietoa hyvinvointia ja jaksamista tukevista aiheista ja samankaltaisessa tilanteessa olevilta vertaistukea ja eteenpäin kannattelevaa me-henkeä.

Tämä kurssi auttoi jaksamaan ja kannatteli minua koko kevään, vaikka tilanne oli raskas.

Täällä voi puhua sellaisista asioista, joista muualla ei voi. Kaikki muutkin miettii samoja asioita.

Sain keinoja omasta jaksamisesta huolehtimiseen.

Kurssille valitaan hakemusten perusteella 8 äskettäin syöpään sairastuneen läheistä, joiden syöpäsairaalla läheisellä on parantumiseen tähtäävät syöpähoidot käynnissä.
Kurssin ohjaajina toimivat Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen kriisityöntekijä ja sairaanhoitaja. Kurssi on osallistujille maksuton.

Kurssi kokoontuu kerran viikossa, viisi kertaa:

to 26.3.-7.5.2020 (ei 9.4. ja 30.4.) klo 17.00-19.00
Hämeenkatu 5 A, 7. krs, Tampere

Lisätietoja ja hakemukset viimeistään 6.3.2020:
Täytä sähköinen hakemus kurssille tästä >>
tai pyydä paperilomake toimistosta p. 03 2499 200

Yhteistyössä kanssamme:

Muut Syöpäjärjestöjen kurssit

Syöpäjärjestöjen sopeutumisvalmennus- ja kuntoutuskursseille voi hakea asuinpaikasta riippumatta. Kursseista useimmat on tarkoitettu syöpä sairastaville, mutta myös läheisille suunnattuja kursseja löytyy. Parikurssille voi osallistua sairastuneen puoliso, ystävä tai muu läheinen. Joillekin pari- tai perhekursseille voi osallistua myös yksin. Läheisensä menettäneille on omia kursseja kuten myös lapsille, nuorille ja perheille.

Lisäksi järjestetään toiminnallisia teemakursseja, joissa painopiste on luovassa toiminnassa ja liikunnassa. Sopeutumisvalmennuskurssille kannattaa hakeutua 1–2 vuoden sisällä läheisen sairastumisesta. Kursseille valitaan ensisijaisesti hakijoita, jotka eivät ole olleet aiemmin Syöpäjärjestöjen kursseilla.

Tutustu muiden Syöpäjärjestöjen kurssitarjontaan

Sivu päivitetty 2.1.2020