Kurssit läheisille

Läheisten kurssit tarjoavat vertaistukea, mahdollisuuden jakaa kokemuksia ja löytää keinoja oman jaksamisen tueksi ammattilaisten ohjaamana.

Koronavirus vaikuttaa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimintaan, lue päivittyvä verkkotiedote täältä >>

Huomioithan että, voit osallistua kursseille vain terveenä. Jos sinulla tai samassa taloudessa asuvalla on flunssan kaltaisia oireita (kuume, yskä, hengenahdistus, lihaskivut, väsymys, nuha, pahoinvointi tai ripuli), osallistuminen pitää perua p. 03 2499 200.

Rinnallakulkijat-kurssi  läheisille

Parantumaton syöpäsairaus koettelee myös läheisiä ja heidänkin jaksamisensa on koetuksella. Kuinka tukea syöpäsairasta ja löytää samalla voimavaroja itselle? Pohditko, kuinka pitää yllä toivoa ja tukea syöpäsairasta uupumatta itse?

Kurssilla saat keskustella läheisen sairastumiseen liittyvistä kokemuksista. Ammattilaisilta saat tietoa hyvinvointia ja jaksamista tukevista aiheista sekä samankaltaisessa tilanteessa olevilta vertaistukea.

Kurssille valitaan hakemusten perusteella 8 syöpään sairastuneen läheistä, joiden parantumattomasti syöpäsairaalla läheisellä on oireita lievittävä eli palliatiivinen hoitovaihe.

Kurssin ohjaajina toimivat yhdistyksen kriisityöntekijät. Kurssi on maksuton. Kurssi kokoontuu kerran viikossa, viisi kertaa:

to 10.3.-7.4.2022 klo 17.00-19.00

Pirsyn tiloissa, Hämeenkatu 5 A, 7. krs, Tampere

Hakuaika on päättynyt.

Yhteistyössä:

Muut Syöpäjärjestöjen kurssit

Syöpäjärjestöjen sopeutumisvalmennus- ja kuntoutuskursseille voi hakea asuinpaikasta riippumatta. Kursseista useimmat on tarkoitettu syöpä sairastaville, mutta myös läheisille suunnattuja kursseja löytyy. Parikurssille voi osallistua sairastuneen puoliso, ystävä tai muu läheinen. Joillekin pari- tai perhekursseille voi osallistua myös yksin. Läheisensä menettäneille on omia kursseja kuten myös lapsille, nuorille ja perheille.

Lisäksi järjestetään toiminnallisia teemakursseja, joissa painopiste on luovassa toiminnassa ja liikunnassa. Sopeutumisvalmennuskurssille kannattaa hakeutua 1–2 vuoden sisällä läheisen sairastumisesta. Kursseille valitaan ensisijaisesti hakijoita, jotka eivät ole olleet aiemmin Syöpäjärjestöjen kursseilla.

Tutustu kurssitarjontaan (siirryt Kaikki syövästä -sivustolle)