Toiminta

Pirkanmaan Syöpäyhdistys tarjoaa tietoa ja tukea syöpään sairastuneelle ja läheisille. Tavoitteenamme on hyvä elämä ilman syöpää ja syövästä huolimatta.

Pirkanmaan Syöpäyhdistys on Pirkanmaalla toimiva kansanterveys- ja potilasjärjestö, joka tarjoaa tietoa ja tukea syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Yhdistys perustettiin vuonna 1951 luomaan edellytyksiä syöpätautien tehokkaalle toteamiselle ja hoidolle sekä tekemään valistustyötä ja jäsenhankintaa. Terveyden edistäminen syöpäriskin pienentämiseen liittyen on edelleenkin olennainen osa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimintaa. Lisäksi teemme ja rahoitamme syöpään liittyvää tutkimusta.

Tutustu meihin #pirsynarjessa -somekampanjan kautta >>

Arvot

Yhdistys on Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen ja osa Syöpäjärjestöjä. Noudatamme Syöpäjärjestöjen yhteisiä arvoja, jotka ovat:

• tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus
  • saavutettavuus
  • luotettavuus
  • yhteisöllisyys

Säännöt

Yhdistyksen sääntöihin voit tutustua tästä >>

Strategia 2021-2025

Yhdistyksen strategian tiivistelmään voit tutustua tästä >>

Missio

Yhdistyksen missio on vähentää syövän aiheuttamia huolia ja haittoja.
Tämä pitää sisällään niin sairastuneelle ja hänen läheisilleen tarjottavan tuen, tiedon ja kuntoutuksen, kuin syöpäsairauksien ennaltaehkäisyn.

Visio

Hyvä elämä ilman syöpää ja syövästä huolimatta. Kaikki saavat apua syöpään liittyvissä asioissa eikä kukaan jää yksin.
Syöpäjärjestöjen strategian mukaisesti tavoittelemme sitä, että mahdollisimman harva sairastuisi syöpään, sairastuneista mahdollisimman moni paranisi ja että syöpää sairastavat voisivat elää mahdollisimman laadukasta elämää. Yksinäisyys on aikamme suurimpia haasteita. Työskentelemme sen eteen, että syöpään sairastunut ei jäisi yksin.

Pirkanmaan Syöpäyhdistys tekee tiivistä yhteistyötä alueen sairaaloiden, sairaanhoitopiirin ja terveyskeskusten kanssa. Palvelumme täydentävät julkisia palveluita. Yhdistys pystyy omalla ammattitaidollaan turvaamaan palveluiden korkean laadun ja vaikuttavuuden.

Julkaisut

Vuosikertomukset

Vuosikertomus 2022 (pdf)

Vuosikertomus 2021 (pdf)