Toiminta

Pirkanmaan Syöpäyhdistys tarjoaa tietoa ja tukea syöpään sairastuneelle ja läheisille. Tavoitteenamme on hyvä elämä ilman syöpää ja syövästä huolimatta.

Joka kolmas suomalainen sairastuu syöpään. Syöpä on pelottava sairaus sairastuneelle ja tämän läheisille. Pirkanmaan Syöpäyhdistys on Pirkanmaalla toimiva kansanterveys- ja potilasjärjestö, joka tarjoaa tietoa ja tukea syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Yhdistys perustettiin vuonna 1951 luomaan edellytyksiä syöpätautien tehokkaalle toteamiselle ja hoidolle sekä tekemään valistustyötä ja jäsenhankintaa. Terveyden edistäminen syöpäriskin pienentämiseen liittyen on edelleenkin olennainen osa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimintaa. Lisäksi teemme ja rahoitamme syöpään liittyvää tutkimusta.

Tutustu meihin #pirsynarjessa -somekampanjan kautta >>

Juhlawebinaari: Järjestöt hyvinvoinnin rakentajina – Pirkanmaan Syöpäyhdistys 70 vuotta

to 4.11. klo 13.00-16.00

Järjestöjen rooli hyvinvoinnin rakentamisessa on aina ollut vahva. Myös tulevaisuuden sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksessa potilas- ja kansalaisjärjestöt ovat aktiivisia kumppaneita julkisen sektorin rinnalla.

Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen 70-juhlavuotiswebinaarissa kurkistetaan niin järjestöjen tulevaisuuteen kuin katsotaan yhdistyksen tekemää työtä syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä hyväksi.

Ohjelma:

Klo 13.00
Tervetulosanat
toiminnanjohtaja Anne Lindfors

Klo 13.10
Kansalaisjärjestöt hyvinvoinnin rakentajina tulevaisuuden sotessa
dosentti Jorma Niemelä

Klo 14.00
FICAN Mid ja Pirkanmaan Syöpäyhdistys – yhdessä syöpäpotilaan ja läheisen parhaaksi
ylilääkäri, johtaja, Annika Auranen, FICAN Mid – Sisä-Suomen syöpäkeskus

Klo 15.00
Syövänhoitolaitoksen perustamisesta psykososiaaliseen tuen edistäjäksi

puheenjohtaja Anne-Mari Jussila, Pirkanmaan Syöpäyhdistys

Klo 15.15
Kokemustoimijan puheenvuoro

Klo 15.30
Juhlavuoden apurahojen 100 000 € jakaminen

Ilmoittautuminen tämän linkin kautta viimeistään 31.10.2021.
Webinaari on maksuton. Saat webinaarilinkin sähköpostiisi muutama
päivä ennen tilaisuutta.

Tulostettava webinaariesite (pdf)

Arvot

Yhdistys on Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen ja osa Syöpäjärjestöjä. Noudatamme Syöpäjärjestöjen yhteisiä arvoja, jotka ovat:

• tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus
  • saavutettavuus
  • luotettavuus
  • yhteisöllisyys

Säännöt

Yhdistyksen sääntöihin voit tutustua tästä >>

Strategia 2021-2025

Yhdistyksen strategian tiivistelmään voit tutustua tästä >>

Missio

Yhdistyksen missio on vähentää syövän aiheuttamia huolia ja haittoja.
Tämä pitää sisällään niin sairastuneelle ja hänen läheisilleen tarjottavan tuen, tiedon ja kuntoutuksen, kuin syöpäsairauksien ennaltaehkäisyn.

Visio

Hyvä elämä ilman syöpää ja syövästä huolimatta. Kaikki saavat apua syöpään liittyvissä asioissa eikä kukaan jää yksin.
Syöpäjärjestöjen strategian mukaisesti tavoittelemme sitä, että mahdollisimman harva sairastuisi syöpään, sairastuneista mahdollisimman moni paranisi ja että syöpää sairastavat voisivat elää mahdollisimman laadukasta elämää. Yksinäisyys on aikamme suurimpia haasteita. Työskentelemme sen eteen, että syöpään sairastunut ei jäisi yksin.

Pirkanmaan Syöpäyhdistys tekee tiivistä yhteistyötä alueen sairaaloiden, sairaanhoitopiirin ja terveyskeskusten kanssa. Palvelumme täydentävät julkisia palveluita. Yhdistys pystyy omalla ammattitaidollaan turvaamaan palveluiden korkean laadun ja vaikuttavuuden.

Toimintasuunnitelma

Lue lisää vuoden 2020 toimintasuunnitelmasta >>