Apurahat

Pirkanmaan Syöpäyhdistys myöntää apurahoja alueelliseen syöväntutkimustyöhön joka toinen vuosi. Yhdistyksen strategian mukaisesti apurahat kohdennetaan ensisijaisesti aikuisten syöpäpotilaiden psyykkistä tukea ja kuntoutusta edistäviin tutkimuksiin, myös poikkitieteellisiin tutkimuksiin. Apurahoilla tuetaan Pirkanmaalla tehtävää tutkimustyötä.

Haku 2021

Pirkanmaan Syöpäyhdistys julistaa haettavaksi 100 000 € apurahoja tieteelliseen tutkimustyöhön

Haettavana on yksi 40 000-50 000 € suuruinen kolmivuotinen apuraha. Muut tutkimus- ja väitöskirja-apurahat myönnetään yhdeksi, kahdeksi tai kolmeksi vuodeksi. Apurahojen myöntämisessä etusijalla ovat väitöskirjojen tekijät sekä nuoret väitelleet syöpätutkijat. Väitöskirja-apurahan suuruus on 4 000 euroa ja sen voi saada vain kerran. Väitöskirja-apurahan edellytys on, että hakija on valittu tohtorikoulutukseen.

Hakuaika on päättynyt ja hakemuksia käsitellään. Kaikkiin hakijoihin ollaan yhteydessä.
Myönnetyistä apurahoista tiedotetaan 4.11.2021 tällä sivulla.

Lisätietoja:

ylilääkäri Heidi Penttinen, heidi.penttinen@pirsy.fi
toiminnanjohtaja Anne Lindfors, anne.lindfors@pirsy.fi

Apurahojen saajat

Yhdistys on tukenut syöpätutkimusta jakamalla apurahoja vuodesta 1991 alkaen sekä rahoittanut Tampereen yliopiston syöpäepidemiologian professuuria vuosina 1996-2008. Suomen ensimmäisen palliatiivisen lääketieteen professuurin rahoittamisessa yhdistys oli mukana vuosina 1999-2009.

2000-luvulla yhdistys on jakanut apurahoja yhteensä noin 580 000 euroa.

• 2016 Apurahoja yht. 250 000 €
  • 2011 Apurahoja yht. 200 000 €
  • 2009 Apuraha 32 000 €
  • 2003 Apurahoja yht. 20 000 €