Pirkanmaan Syöpäyhdistys

Hyvä elämä ilman syöpää ja syövästä huolimatta.

Ajankohtaista yhdistyksessä

Anna lahja, jolla on merkitystä

Lahjoittamalla varmistat, että voimme tarjota syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen maksutonta ja yksilöllistä tukea juuri silloin, kun tarve on suurin.

Palvelumme syksyllä 2022(avautuu uudessa ikkunassa)

Vuoden 2022 syksyn palvelut löydät tuoreesta palveluesitteestämme. Palveluja, toimintaa ja tapahtumia on tarjolla niin sairastuneille kuin läheisillekin. Sähköiseen palveluesitteeseemme pääset tutustumaan linkin kautta ja painetun version puolestaan voit noutaa toimistoltamme. Seuraa meitä somessa, sillä sitä kautta muistuttelemme palveluihin liittyvistä ajankohtaisista asioista. Huomioithan, että osaan toiminnoista hakuaika käynnistyy jo kesän aikana!

Lääkärikeskus Pirsy(avautuu uudessa ikkunassa)

Lääkärikeskus Pirsyssä sinua palvelevat kokeneet erikoislääkärit, sairaanhoitajat ja muut asiantuntijat. Lääkärikeskus Pirsy on yhteiskunnallinen yritys, jonka tuotot ohjataan Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimintaan: syöpään sairastuneiden ja läheisten tukemiseen sekä syövän ennallaehkäisyyn ja tieteelliseen tutkimukseen. Tutustu palveluihimme: www.laakarikeskuspirsy.fi

Ajankohtaiset videot ja podcastit

Apua vertaistuesta
Voimia kuntoutumiseen: 1. Voimaharjoittelua alaraajoille ja lantiolle
Voimia kuntoutumiseen: 2. Voimaharjoittelua keskivartalolle
Voimia kuntoutumiseen: 3. Voimaharjoittelua yläraajoille ja hartiarenkaille
Voimia kuntoutumiseen: 4. Liikkuvuus ja kehotietoisuus
Voimia kuntoutumiseen: 5. Kehotietoisuus ja rentoutuminen
21.10.2020
Onko liikunnasta jotain haittaa syöpähoitojen aikana?
21.10.2020
Voiko liikunnalla edistää syövästä paranemista?

Sähköiset hakemukset ja ilmoittautumislomakkeet

Tältä sivulta löydät kaikki Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen sähköiset haku- ja ilmoittautumislomakkeet. Lisätietoja ja paperisia hakulomakkeita saa toimistosta p. 03 2499 200

Syöpään sairastuneelle

Kun syöpä koskettaa elämääsi, meiltä saat henkilökohtaista tukea ammattilaisilta ja vertaistukihenkilöiltä. Toipumista ja kuntoutumista tukevilla kursseilla tutustut useampiin samankaltaisessa tilanteessa oleviin. Järjestämme myös syöpään sairastuneille vertaistukiryhmiä ja virkistystoimintaa, joissa voit keskustella syöpään liittyvistä kokemuksista tai saada jotain ihan muuta ajateltavaa.

Läheiselle

Kun perheenjäsenellä on syöpä, se vaatii voimia ja jaksamista myös läheiseltä. Läheiset joutuvat käsittelemään sairauden muuttamaa elämäntilannetta ja omaa jaksamistaan. Yksin ei tarvitse jäädä, vaan olemme tukena myös sairastuneen läheisille.

Jäsenyys

Meitä on jo lähes 20 000! Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen jäsenenä saat monenlaisia etuja ja tuet tärkeää työtämme syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä hyväksi. Mitä enemmän meitä on, sitä paremmin me pystymme palvelemaan syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään. Toimimme koko Pirkanmaan alueella.

Lahjoita

Lahjoitukset mahdollistavat tärkeän työmme syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä hyväksi. Voit valita sinulle sopivimman tavan tukea tärkeää työtämme. Pienelläkin lahjoituksella on merkitystä!