Kysely elämän loppuvaiheessa oleville, heidän läheisilleen ja sureville

Kehitämme palveluitamme parantumattomasti syöpäsairaille, hetkeen, jossa elämä on sairauden vuoksi jo loppuvaiheessa. Samalla muotoilemme palveluita myös heidän läheisilleen sekä sureville.

Jotta pystymme palvelemaan parhaalla mahdollisella tavalla, kartoitamme näissä tilanteissa olevien tai olleiden ihmisten kokemia tuen tarpeita; sinun kokemuksiasi ja näkemyksiäsi.

Anna hetki aikaasi

Toivomme kyselyyn vastauksia parantumattomasti syöpäsairailta itseltään, heidän läheisiltään sekä surevilta.

Täytä kyselylomake, vastaaminen vie aikaa n. 5 min. Avoimiin kysymyksiin voit halutessasi vastata laajemminkin.

Kaikkia vastauksia käsitellään luottamuksellisesti ja siten, ettei yksittäisiä vastaajia voi tunnistaa.

Toivomme vastauksia 27.2.2022 mennessä.

Vastaa kyselyyn tästä >>

Lämmin kiitos vastaamisesta – jokainen vastaus on tärkeä!

Pirsyssä käynnistyi keväällä 2021 Elämän loppuvaiheessa olevien ja surevien tuen projekti, joka jatkuu vuoteen 2024 asti. Projektissa kartoitetaan parantumatonta syöpää sairastavien ja elämän loppuvaiheessa olevien sekä heidän läheistensä tilanteita ja tuen tarpeita. Lisäksi kartoitetaan surevien läheisten tilanteita ja tuen tarpeita.

Kertyneen tiedon pohjalta muotoillaan asiantuntijapalveluita, jotka tarjoavat psykososiaalista tukea parantumattomasti syöpäsairaille ja läheisille. Asiantuntijapalveluita täydentämään kehitetään vapaaehtoistoimintaan perustuvaa saattohoidon tukihenkilötoimintaa.

Lisätietoja projektista psykososiaalisen tuen asiantuntija, kriisityöntekijä Kristiina Mattsson, kristiina.mattsson@pirsy.fi