Tays Syöpäkeskuksen potilasraati hakee uusia jäseniä

Millaisia syövänhoidon palveluja tarvitaan ja miten niitä olisi mahdollisimman helppo käyttää?

Tays Syöpäkeskus hakee uusia jäseniä potilasraatiin, jossa potilailla, läheisillä ja muilla syövänhoidon kehittämisestä kiinnostuneilla on mahdollisuus tuoda esiin ongelmakohtia ja kehittämisehdotuksia palveluiden parantamiseksi. Raatiin valitaan noin 20 eri ikäistä hakijaa Pirkanmaan, Etelä-Pohjanmaan ja Kanta-Hämeen hyvinvointialueilta kolmeksi vuodeksi kerrallaan. Hakuaika päättyy 31.3.2023.

Tays Syöpäkeskuksen potilasraadin tavoitteena on antaa potilaille ja heidän läheisilleen mahdollisuus vaikuttaa hoitoon liittyvien palvelujen ja toimintojen kehittämiseen Sisä-Suomen yhteistyöalueella, johon kuuluvat Pirkanmaan, Etelä-Pohjanmaan ja Kanta-Hämeen hyvinvointialueet.

Tays Syöpäkeskuksen potilasraati aloitti toimintansa kuusi vuotta sitten. Nyt, kun hyvinvointialueet ovat aloittaneet toimintansa, sen rooli on entistä tärkeämpi. Pirkanmaan hyvinvointialueen strategisia kärkiteemoja ovat ”tärkeintä on ihminen”, ”yhdenvertaiset, ennaltaehkäisevät ja vaikuttavat palvelut” sekä ”yhdessä yhteen toimiva hyvinvointialue”. Näihin nojaten potilasraadin kannanottojen painoarvo korostuu aiempaa vahvemmin osana päätöksentekoa.

Miten potilasraati toimi?

• Kokoontumiset Tays Keskussairaalan alueella 4−6 kertaa vuodessa
  • Tarjoamme aidon vaikuttamismahdollisuuden, keskustelua ja pienryhmätyöskentelyä
  • Mahdollisuus vaikuttaa päättäjiin julkisin kannanotoin