Teams- verkkokurssi sairastuneille BRCA I ja II- geenivirheen kantajille alkaen 21.1.2021

Tietoa ja vertaistukea tarjoava kurssi järjestetään verkkovälitteisenä Teams-kurssina ja tapaamiskertoja on kolme: torstaisin 21.1., 4.2. ja (11.2) 18.2.2021 klo 16–20. Viimeisen tapaamiskerran päivä varmistuu myöhemmin.

Kurssi on tarkoitettu naisille ja miehille, jotka ovat sairastuneet rinta- tai munasarjasyöpään ja joilla on todettu BRCA geenivirhe.

Kurssilla saa tietoa geenivirheen periytyvyydestä ja syövän hoidoista asiantuntijalääkäreiltä ja hoitajilta. Pääset keskustelemaan sekä geenivirheen merkityksestä ja vaikutuksista sekä ammattihenkilöiden että toisten saman asian kokeneiden kanssa. Kurssin ohjelmassa otetaan huomioon myös osallistujien toiveet käsiteltävistä aiheista. Tapaamisten aikana on mahdollista jakaa kokemuksia ja ajatuksia muiden geenivirhettä kantavien kanssa.

Kurssin vastuuohjaajina toimivat asiantuntijalääkäri, perinnöllisyyslääketieteen erikoislääkäri Minna Pöyhönen ja valtakunnallisen neuvontapalvelun periytyvyysneuvontaan perehtyneet sairaanhoitajat Beatrice Excell ja Tiina Skottman Suomen Syöpäyhdistyksestä.

Miten kurssille voi osallistua?

Ryhmään haetaan olemalla yhteydessä joko Beatrice Excelliin tai Tiina Skottmaniin, joilta saa linkin hakulomakkeeseen.

Hakulomake on lähetettävä sähköisesti 8.1.2021 mennessä.

Kaikki hakijat haastatellaan puhelimitse ja kurssille valitaan 5 henkilöä.

Osallistuminen on maksutonta. Suomen Syöpäyhdistys toteuttaa kurssin. Kurssin toteuttamista tukee Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA.

Lisätiedot:

Beatrice Excell 050 5659161 beatrice.excell@cancer.fi

Tiina Skottman 050 4418559 tiina.skottman@cancer.fi

Järjestäjä: Suomen Syöpäyhdistys ry

Kurssi on maksuton.

Kurssin ohjelma:

Torstai 21.1.2021

klo 16.00 klo 17.30

Tervetuloa

Tilaisuuden avaus perinnöllisyyslääkäri, professori Minna Pöyhönen

HUS, Suomen Syöpäyhdistys

Perinnöllinen rintasyöpäalttius Minna Pöyhönen