Fuck Cancer Run valloitti myös Tampereen

Fuck Cancer Run järjestettiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa Tampereella, jossa tapahtumasta vastasi Pirkanmaan Syöpäyhdistys ry. Tapahtuma sai Tampereella loistavan vastaanoton.

Olen ollut työurani aikana järjestämässä monia tapahtumia, mutta niistä yksikään ei ole ensimmäisellä kerralla saanut näin innostunutta vastaanottoa kuin Fuck Cancer Run. Lämmin kiitos Sylvalle, että saimme järjestää tapahtuman. Yhteistyössä on voimaa!, hehkuttaa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toiminnanjohtaja Anne Lindfors.

Päivä alkoi osallistujien ilmoittautumisella, ja päivän aikana kuultiin myös haastatteluja eri toimijoita. Liikuntasali 35 Plus:n fysioterapeutti ohjasi energisen alkujumpan (kuvassa), jonka jälkeen osallistujat lähtivät porrastetusti reiteilleen. Hämeen Liikunta ja Urheilu oli tapahtumapaikalla järjestämässä lapsille ja aikuisillekin sopivia pelejä ja leikkejä. Tapahtumassa oli mukana myös syöpään sairastuneiden lasten vanhempien yhdistys Syli ry.

Tapahtumapäivänä sää suosi juoksijoita myös Tampereella. Sekä juoksijoilla, vapaaehtoisilla, työntekijöillä että muilla tapahtumaan osallistuneilla oli hyvä ja iloinen fiilis.

Itseeni teki vaikutuksen se, miten suurella sydämellä osallistujat olivat mukana. Monella syöpä kosketti itseä tai läheisiä: juostiin oman isän tai työkaverin kannustukseksi tai menehtyneen läheisen muistoksi. Hienoa oli myös nähdä syöpää sairastavien tai sairastaneiden voitonriemuisia ilmeitä maaliin tullessa, Anne kertoo.

Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen väelle tapahtumasta jäi hyvä ja kiitollinen fiilis.

Oli mahtavaa, kuinka moni oli tapahtumasta kiinnostunut ja kuinka moni siihen osallistui ja halusi olla osana tekemässä hyvää ja tukea nuoria syöpään sairastuneita aikuisia. Osallistujamäärä yllätti meidät positiivisesti. Emme olleet osanneet varautua, että osallistujia tulisi niin paljon, koska tapahtuma järjestettiin Tampereella ensimmäistä kertaa.

Tapahtumassa oli mukana myös paljon vapaaehtoisia, jotka panoksellaan mahdollistivat tapahtuman toteutumisen.

Ilman vapaaehtoisia tämä tapahtuma ei olisi ollut mahdollinen, heille siis suuri kiitos. Ja hienoa oli, että tapahtuma innosti mukaan ihan uusia vapaaehtoisia. Meillä oli esimerkiksi vapaaehtoisia hoitamassa meidän sometilejämme, Anne sanoo kiitollisena.

Fuck Cancer Run järjestetään Tampereella myös ensi vuonna. Tapahtumaan lähdetään Tampereella innokkain mielin.

– Ensimmäisen tapahtuman järjestäminen myös opetti paljon ja näillä opein on hyvä lähteä suunnittelemaan ensi vuoden Fuck Cancer Runia. Asennoidumme niin, että Fuck Cancer Run on kevään toimintamme kohokohta, Anne päättää.

Teksti: Taru Latvala ja Anne Lindfors / Pirkanmaan Syöpäyhdistys, Annika Saine / Sylva
Kuvat: Veera Kirjavainen / Pirkanmaan Syöpäyhdistys