Hannu Routamaalle myönnettiin hopeinen syöväntorjuntatyön ansiomerkki

Hannu Routamaa kädessään hopeinen ansiomerkki

Kuva: Eeva Anundi

Pankinjohtaja emeritus Hannu Routamaalle myönnettiin tällä viikolla Syöpäjärjestöjen hopeinen ansiomerkki. Routamaa toimi Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen puheenjohtajana vuosina 2014–2019.

Routamaan puheenjohtajakaudella Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toiminta kehittyi merkittävällä tavalla. Erityisen tärkeänä Routamaa piti henkilöstön työhyvinvointia ja koko toiminnan nykyaikaistamista. Hän korosti myös viestinnän ja yhdistyksen näkyvyyden merkitystä.

Hannu Routamaan talousosaaminen oli suureksi hyödyksi yhdistykselle ja hänen johdollaan kehitettiin yhdistyksen talouden ja varallisuuden hoitoa.

Routamaa tunnisti myös Syöpäjärjestöyhteistyön tärkeyden. Yhteistyön edistämiseen tarjoutui hyvä mahdollisuus, kun hänet valittiin Suomen Syöpäyhdistyksen hallitukseen kaudelle 2020–2022. Hallituskaudellaan hän oli lisäksi raha-asiainvaliokunnan jäsen. Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen edustajana hän toimi järjestövaliokunnan ja vaalivaliokunnan jäsenenä.

Syöpäjärjestöjen ansiomitalit myönnetään ansioituneille syöpätyötä tekeville. Tänä vuonna jaettiin yhteensä 16 ansiomerkkiä.