Kurssi terveille BRCA I ja II-geenivirheen kantajille

Tietoa ja vertaistukea tarjoava kurssi järjestetään Teams-kurssina

ke 8.11., 15.11. ja 22.11.2023 klo 16–20.

Kurssilla saat tietoa geenivirheen periytyvyydestä ja seurannasta asiantuntijalääkäreiltä ja hoitajilta. Lisäksi puheenvuoroja ja keskustelua käydään mm. geenivirheen vaikutuksesta arkeen, seksuaalisuuteen sekä geenivirheen merkityksestä perhesuhteisiin. Kurssin ohjelmassa otetaan huomioon myös osallistujien toiveet käsiteltävistä aiheista. Tapaamisten aikana on mahdollista jakaa kokemuksia ja ajatuksia muiden geenivirhettä kantavien kanssa.

Maksuttoman kurssin vastuuohjaajina toimivat asiantuntijalääkäri, perinnöllisyyslääketieteen erikoislääkäri Minna Pöyhönen ja valtakunnallisen neuvontapalvelun periytyvyysneuvontaan perehtyneet sairaanhoitajat Tiina Skottman ja Jonna Salminen Suomen Syöpäyhdistyksestä.

Miten kurssille voi osallistua?

Ota yhteyttä  Tiina Skottmaniin tai Jonna Salmiseen, joilta saat linkin hakulomakkeeseen. Hakulomake on lähetettävä sähköisesti 16.10.2023 mennessä.  Kurssille otetaan 5–8 henkilöä.

Kurssin toteuttaa Suomen Syöpäyhdistys ja sen toteuttamista tukee Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA.

Lisätiedot:
Tiina Skottman p. 050 441 8559, tiina.skottman@cancer.fi ja Jonna Salminen p. 050 475 0001, jonna.salminen@cancer.fi