Syöpäjärjestöt: Tanssi-liiketerapiaprojektin päätösseminaari

Syöpäjärjestöissä toteutettiin vuosina 2019-2021 projekti ”Tanssi-liiketerapia syöpäpotilaan hyvinvoinnin tukena”. Projektia rahoitti Syöpäsäätiö. Projektissa kehitettiin kuntoutumista tukeva tanssiliiketerapiaan perustuva ryhmämuotoinen interventio (tanssi-liiketerapeuttinen kurssi) syöpään sairastuneille ja arvioitiin terapiamuodon hyötyjä syöpäpotilaiden hyvinvointiin. Projekti toteutettiin usean syöpäyhdistyksen yhteistyönä.

Webinaarissa saat tietoa tanssi-liiketerapiasta ja sen hyödyistä syöpäpotilaiden kuntoutuksessa.  Kuulet myös terapiaan osallistuneiden kokemuksia ja kuulet arviointitutkimuksen keskeisimmät tulokset.

aika: 29.9. klo 15-17

Webinaari on maksuton ja avoin kaikille ja se tallennetaan. Projektin tuloksena syntyvä arviointitutkimusraportti julkaistaan webinaarissa.

Webinaari on tarkoitettu syöpään sairastuneille, heidän läheisilleen, asiantuntijoille sekä kaikille niille, joita aihe kiinnostaa.

Tervetuloa!

15.00 Tervetuloa ja sananen projektin toteutuksesta
Niina Turunen, projektipäällikkö, toiminnanjohtaja, Saimaan Syöpäyhdistys

15.10 Tanssi-liiketerapia: Mitä se on ja miten sitä voi hyödyntää kuntoutuksessa?
Päivi Pylvänäinen, puheenjohtaja, Suomen Tanssiterapiayhdistys

15.25 Tanssi-liiketerapia-intervention kuvaus, mitä kurssilla tehtiin?
Tanssi-liiketerapeutti

15.45-15.50  Tauko

15.50-16.20 Tanssi-liiketerapia syöpäpotilaan kuntoutumisen tukena – tutkimuksen tuloksia
Marika Skyttä, tutkija, kuntoutuksen asiantuntija, Syöpäjärjestöt