Syöpäsenioreilla oli monta syytä juhlaan

Potilaskerho Syöpäsenioreiden jäseniä yhteiskuvassa

Potilaskerho Syöpäseniorit kokoontui kevään viimeiseen tapaamiseensa juhlien merkeissä: Potilaskerho täytti komeat 50 vuotta. Samalla juotiin kakkukahvit vielä komeampia vuosia täyttävien kolmen kerholaisten kunniaksi: Timo täyttää huikeat 100 vuotta, hänen vaimonsa Toini 99 vuotta ja kerhon edellinen vetäjä Raili 90 vuotta.

Kakkukahvien lisäksi ohjelmassa oli sketsejä, laulua ja muisteltiin kerhon historiaa. Sykähdyttävä hetki oli, kun 100 vuotta täyttävä Timo lausui ulkomuistista Yrjö Jylhän runon Pyhä yö. Jokaista osallistujaa varmasti liikutti, että syöpään sairastunut voi elää normaalia elämää näin monta vuotta.

Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toiminnanjohtaja Anne Lindfors onnitteli kaikkia merkkivuosia täyttäviä. Pirkanmaan Syöpäyhdistys tukee omalta osaltaan Potilaskerho Syöpäsenioreiden toimintaa tarjoamalla tilat tapaamisia varten.

Syöpäseniorit kokoontuu kaksi kertaa kuukaudessa. Syksyn 2023 toiminta alkaa 21.9.2023, uudet jäsenet ovat lämpimästi tervetulleita. Lisätietoja: Helena Rahkjärvi p. 044 2737 884