Koronavirus vaikuttaa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimintaan

Henkilökohtainen tuki

Tätä tiedotetta päivitetään tilanteen mukaan. Päivitetty 30.6.2020 klo 11.42.

Pirkanmaan Syöpäyhdistys jatkaa koronaviruksen vuoksi tauolla olleita kasvokkaisia yksilövastaanottoaikoja 1.7.2020 alkaenRyhmämuotoiset tapaamiset ovat edelleen tauolla. Kasvokkain toteutettavien vastaanottoaikojen käynnistämiseksi olemme tehneet toimenpiteitä, jotta asiointi meillä olisi sinulle turvallista.

Pyrimme välttämään koronavirustartuntoja noudattamalla muiden Syöpäjärjestöjen tavoin Suomen hallituksen linjaamia kokoontumisrajoituksia sekä viranomaisten ohjeita riskiryhmistä, tehostetusta hygieniasta, turvaetäisyyksistä sekä muista tarpeellisista suosituksista.

Huomioithan seuraavat turvallisuusohjeet:

• voit asioida meillä vain terveenä.
  • huolehdit hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta. Pese kädet vedellä ja saippualla saapuessasi tiloihimme, aina wc-käynnin jälkeen tai kun olet niistänyt, yskinyt tai aivastanut.
  • et koskettele silmiä, nenää tai suuta, ellet ole juuri pessyt käsiäsi.
  • yskit ja aivastat kertakäyttöiseen nenäliinaan, jonka laitat heti roskiin. Jos sinulla ei ole nenäliinaa, yski tai aivasta hihaan, älä käsiisi.
  • jos sinulla tai samassa taloudessa asuvalla on flunssan kaltaisia oireita (kuume, yskä, hengenahdistus, lihaskivut, väsymys, nuha, pahoinvointi tai ripuli), vastaanottoaika pitää siirtää tai perua p. 03 2499 200.
  • mikäli vastaanottokäynnin jälkeen saat yllä mainittuja oireita, pyydämme ystävällisesti ilmoittamaan niistä välittömästi meille puhelimitse 03 2499 200. Otathan myös yhteyttä paikkakuntasi terveydenhuollon yksikköön puhelimitse oireittesi selvittämiseksi.
  • pidät turvaetäisyyden muihin ihmisiin.

Muutoksia aukioloaikoihin

Palvelemme ajanvarauksella sekä puhelimitse ma-to klo 9-16, perjantaisin yhdistys on suljettu.

Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen henkilökunnan tavoittaa myös puhelimitse, sähköpostilla tai WhatsAppilla.  Yhteystiedot löydät täältä >>

Syöpäsairaiden ja läheisten keskusteluajat toteutetaan kasvotusten vastaanotolla

Keskusteluaikoja yhdistyksen ammattilaisten kanssa voi varata puhelimitse ja keskustelut toteutetaan kasvokkain vastaanotolla. Huomioithan vastaanotolle tullessasi tämän tiedotteen alussa mainitut turvallisuusohjeet.

Halutessasi keskusteluaika voidaan toteuttaa WhatsApp- tai Teams-videotapaamisena. Mainitse toiveestasi ajanvarauksen yhteydessä. Keskusteluaikoja voi varata p. 03 2499 200.

Syöpäjärjestöjen valtakunnalliset neuvontapalvelut tarjoavat tietoa ja tukea sairastuneille ja läheisille puhelimitse, sähköpostitse tai chatissä.

Yhdistyksen työntekijä tavoitettavissa Pirsyn chatin kautta

Voit olla meihin yhteydessä myös verkkosivujemme chatin kautta. Chat-ruutu ilmestyy verkkosivun oikeaan alalaitaan, kun palvelu on käytettävissä.

Chatin kautta voit saada yleisluontoisia neuvoja syöpäsairauksiin ja terveyteen liittyvissä asioissa ja kysyä yhdistyksen palveluista. Chatissa ei käytetä henkilötietoja eikä sitä kautta voi varata aikoja eikä muuttaa ajanvarauksia. Chat on auki ma-pe klo 9-12.

Vertaistukihenkilöt

Vertaistukihenkilöt ovat sairastuneiden ja läheisten tukena. Kahdenkeskisiä kasvokkain tapaamisia voi toteuttaa tämän tiedotteen alussa mainitut turvallisuusohjeet huomioiden. Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen vertaistukihenkilöt on ohjeistettu toimimaan annettujen hygienia- ja turvallisuusohjeiden mukaisesti.

Vertaistukihenkilöpyynnön voit tehdä tästä >>

Pirsyn vertaistukiryhmät Facebookissa

Syöpään sairastuneille tarkoitetut vertaistuelliset Facebook-ryhmät:

• Café Pirsy
  • Pirsyn nuoret aikuiset

Liittymislinkin ryhmiin löydät täältä >>

Läheisille tarkoitettu vertaistuellinen Facebook-ryhmä

• Pirsyn Rinnallakulkijat

Liitymislinkin ryhmään löydät täältä >>

Lapsiperheiden vanhemmille, kun vanhempi sairastaa syöpää, vertaistuellinen Facebook-ryhmä

• Yhdessä eteenpäin

Liittymislinkin ryhmään löydät täältä >>

Rintaproteesien välitys toimii normaalisti

Ensiproteesin sovittamiseen varataan aika, kun leikkausalue on parantunut eikä siinä ole enää turvotusta. Otathan maksusitoumuksen mukaan sovituskäynnille. Maksusitoumuskäytännöt ja ajanvaraus p. 03 2499 300.

Huomioithan vastaanotolle tullessasi tämän tiedotteen alussa mainitut turvallisuusohjeet.

Lääkärikeskus Pirsy palvelee puhelimitse ja ajanvarauksella

Lääkärikeskus Pirsy palvelee puhelimitse ma-to klo 9-16. Arkipyhät ja muut poikkeusaukiolot löydät täältä >>
Erikoislääkäreiden ja muiden asiantuntijoiden vastaanotot toimivat ajanvarauksella p. 03 2499 300.

Tiedottaminen jatkossa

Tämä verkkotiedote on päivittyvä.
Seuraamme viranomaisten ohjeistuksia ja tiedotamme lisää, jos Syöpäjärjestöjä koskevat ohjeet olennaisesti muuttuvat.

Ajankohtaisin tieto Suomessa löytyy Terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) sivustolta: https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19

LUE MYÖS

Edit: 26.5. päivitetty tietoja aukioloajoista