Koronaviruksen vaikutus Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimintaan

Henkilökohtainen tuki

Tätä tiedotetta päivitetään tilanteen mukaan. Päivitetty 22.10.2020 klo 9:20.

Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen palvelut toimivat normaalisti. Noudatamme Suomen hallituksen ja Pirkanmaan sairaanhoitopiirin pandemiatyöryhmän linjaamia ohjeita ja kokoontumisrajoituksia. Kasvokkain toteutettavien vastaanottoaikojen ja ryhmätapaamisten toteuttamiseksi olemme tehneet toimenpiteitä, jotta asiointi meillä olisi sinulle turvallista.

Huomioithan seuraavat turvallisuusohjeet:

• asioi meillä vain terveenä.
  • pidä 2 metrin turvaetäisyyden muihin ihmisiin.
  • suosittelemme kasvomaskin käyttöä. Tarvittaessa saat kertakäyttöisen kasvomaskin meiltä.
  • huolehdi hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta. Pese kädet vedellä ja saippualla saapuessasi tiloihimme, aina wc-käynnin jälkeen tai kun olet niistänyt, yskinyt tai aivastanut.
  • älä koskettele silmiä, nenää tai suuta, ellet ole juuri pessyt käsiäsi.
  • yski ja aivasta kertakäyttöiseen nenäliinaan, jonka laitat heti roskiin. Jos sinulla ei ole nenäliinaa, yski tai aivasta hihaan, älä käsiisi.
  • jos sinulla tai samassa taloudessa asuvalla on flunssan kaltaisia oireita (kuume, yskä, hengenahdistus, lihaskivut, väsymys, nuha, pahoinvointi tai ripuli), vastaanottoaika tai ryhmään osallistuminen pitää siirtää tai perua p. 03 2499 200.
  • mikäli käynnin jälkeen saat positiivisen koronatestituloksen, pyydämme ystävällisesti ilmoittamaan siitä välittömästi meille puhelimitse 03 2499 200.

Aukioloajat

Palvelemme ma-to klo 8-17 ja perjantaisin klo 8-16. Poikkeusaukioloajat löydät täältä >>

Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen henkilökunnan tavoittaa myös puhelimitse, sähköpostilla tai WhatsAppilla.  Yhteystiedot löydät täältä >>

Syöpäsairaiden ja läheisten keskusteluajat

Keskusteluaikoja yhdistyksen ammattilaisten kanssa voi varata puhelimitse ja keskustelut toteutetaan kasvokkain vastaanotollaHuomioithan vastaanotolle tullessasi tämän tiedotteen alussa mainitut turvallisuusohjeet.

Halutessasi keskusteluaika voidaan toteuttaa WhatsApp- tai Teams-videotapaamisena. Mainitse toiveestasi ajanvarauksen yhteydessä. Keskusteluaikoja voi varata p. 03 2499 200.

Syöpäjärjestöjen valtakunnalliset neuvontapalvelut tarjoavat tietoa ja tukea sairastuneille ja läheisille puhelimitse, sähköpostitse tai chatissä.

Sairaanhoitaja tavoitettavissa Pirsyn chatin kautta

Voit olla meihin yhteydessä myös verkkosivujemme chatin kautta. Chat-ruutu ilmestyy verkkosivun oikeaan alalaitaan, kun palvelu on käytettävissä.

Chatin kautta voit saada yleisluontoisia neuvoja syöpäsairauksiin ja terveyteen liittyvissä asioissa ja kysyä yhdistyksen palveluista. Chatissa ei käytetä henkilötietoja eikä sitä kautta voi varata aikoja eikä muuttaa ajanvarauksia. Chat on auki ma-pe klo 9-12.

Vertaistukihenkilöt

Vertaistukihenkilöt ovat sairastuneiden ja läheisten tukena. Kahdenkeskisiä kasvokkain tapaamisia voi toteuttaa tämän tiedotteen alussa mainitut turvallisuusohjeet huomioiden. Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen vertaistukihenkilöt on ohjeistettu toimimaan annettujen hygienia- ja turvallisuusohjeiden mukaisesti.

Vertaistukihenkilöpyynnön voit tehdä tästä >>

Pirsyn vertaistukiryhmät Facebookissa

Syöpään sairastuneille tarkoitetut vertaistuelliset Facebook-ryhmät:

• Café Pirsy
  • Pirsyn nuoret aikuiset
  • Pirsyn Aivokasvainryhmä

Liittymislinkin ryhmiin löydät täältä >>

Läheisille tarkoitettu vertaistuellinen Facebook-ryhmä

• Pirsyn Rinnallakulkijat

Liittymislinkin ryhmään löydät täältä >>

Lapsiperheiden vanhemmille, kun vanhempi sairastaa syöpää, vertaistuellinen Facebook-ryhmä

• Yhdessä eteenpäin

Liittymislinkin ryhmään löydät täältä >>

Rintaproteesien välitys

Ensiproteesin sovittamiseen varataan aika, kun leikkausalue on parantunut eikä siinä ole enää turvotusta. Otathan maksusitoumuksen mukaan sovituskäynnille. Tietoa maksusitoumuskäytännöistä ja ajanvaraus p. 03 2499 300.

Huomioithan vastaanotolle tullessasi tämän tiedotteen alussa mainitut turvallisuusohjeet.

Lääkärikeskus Pirsy

Lääkärikeskus Pirsy palvelee ma-to klo 8-17 ja pe 8-16. Katso poikkeusaukioloajat Lääkärikeskuksen etusivun alaosasta >> Osa vastaanotoista toimii ajanvarauksella varsinaisten aukioloaikojen ulkopuolella. Erikoislääkäreiden ja muiden asiantuntijoiden vastaanotot toimivat ajanvarauksella p. 03 2499 300.

Tiedottaminen jatkossa

Tämä verkkotiedote on päivittyvä.
Seuraamme viranomaisten ohjeistuksia ja tiedotamme lisää, jos Syöpäjärjestöjä koskevat ohjeet olennaisesti muuttuvat.

Ajankohtaisin tieto Suomessa löytyy Terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) sivustolta: https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19

LUE MYÖS

Edit: