Koronavirus vaikuttaa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen toimintaan

Tätä tiedotetta päivitetään tilanteen mukaan. Päivitetty 26.5.2020 klo 12.54

Syöpäjärjestöt haluavat omalta osaltaan ehkäistä koronaviruksen leviämistä. Kasvokkaistapaamisia ja kokoontumisia rajoittamalla voidaan todennäköisesti jonkin verran vähentää riskiryhmään kuuluvien virustartuntoja.

Tässä pandemian vaiheessa Pirkanmaan Syöpäyhdistys osana Syöpäjärjestöjä linjaa, että kasvokkain tapahtuvat ryhmät ja keskusteluajat perutaan 30.6.2020 asti. Kasvokkain tapahtuvien palveluiden sijaan tarjoamme syöpään sairastuneille ja läheisille tukea puhelimitse sekä videotapaamisina. Poikkeusajan palveluista kerrotaan alempana tässä tiedotteessa.

Kasvokkain tapahtuvaa vapaaehtoistoimintaa ei myöskään järjestetä. Syöpäjärjestöjen vapaaehtoisia kehotetaan noudattamaan ohjeistusta.

Jäsenten lomaviikot Tampereen kylpylässä on peruttu kesäkuun loppuun asti.

Muutoksia aukioloaikoihin

Palvelemme ajanvarauksella sekä puhelimitse ma-to klo 9-16, perjantaisin yhdistys on suljettu. Arkipyhät ja muut poikkeusaukioloajat löydät täältä >>

Syöpäsairaiden ja läheisten keskusteluajat toteutetaan puhelimitse tai videoyhteydellä

Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen henkilökunnan tavoittaa toistaiseksi pääasiassa puhelimitse, sähköpostilla tai WhatsAppilla.  Yhteystiedot löydät täältä >>

Keskusteluaikoja yhdistyksen ammattilaisten kanssa voi varata puhelimitse ja keskustelut toteutetaan puhelimitse tai WhatsApp-tai Teams-videotapaamisena. Tukea antavia keskusteluita ei käydä kasvokkain vastaanotolla. Keskusteluaikoja voi varata p. 03 2499 200.

Syöpäjärjestöjen valtakunnalliset neuvontapalvelut tarjoavat tietoa ja tukea sairastuneille ja läheisille puhelimitse, sähköpostitse tai chatissä.

Yhdistyksen työntekijä tavoitettavissa Pirsyn chatin kautta

Voit olla meihin yhteydessä myös verkkosivujemme chatin kautta. Chat-ruutu ilmestyy verkkosivun oikeaan alalaitaan, kun palvelu on käytettävissä.

Chatin kautta voit saada yleisluontoisia neuvoja syöpäsairauksiin ja terveyteen liittyvissä asioissa ja kysyä yhdistyksen palveluista. Chatissa ei käytetä henkilötietoja eikä sitä kautta voi varata aikoja eikä muuttaa ajanvarauksia. Chat on auki ma-pe klo 9-15 ja 22.6.2020 alkaen ma-pe klo 9-12.

Pirsyn Facebook-ryhmät

Syöpään sairastuneille tarkoitetut vertaistuelliset Facebook-ryhmät:

• Café Pirsy
  • Pirsyn nuoret aikuiset

Liittymislinkin ryhmiin löydät täältä >>

Läheisille tarkoitettu vertaistuellinen Facebook-ryhmä

• Pirsyn Rinnallakulkijat

Liitymislinkin ryhmään löydät täältä >>

Lapsiperheiden vanhemmille, kun vanhempi sairastaa syöpää, vertaistuellinen Facebook-ryhmä

• Yhdessä eteenpäin

Liittymislinkin ryhmään löydät täältä >>

Rintaproteesien välityksessä muutoksia

Ensiproteesia hakevien on syytä siirtää rintaproteesin hankintaa myöhemmäksi, mikäli proteesin hankinta ei ole tällä hetkellä välttämätöntä oman kehonkuvan tai niska-hartiaseudun vaivojen kannalta. Mikäli tarvitset uusintaproteesia, soita p. 03 2499 300 tarkempia ohjeita saadaksesi.  Rintaproteeseihin liittyviä asioita voi tiedustella hoitajalta ja keskustella, kuinka asiassa olisi turvallista toimia.

Lisätietoja ja ajanvaraus p. 03 2499 300. Lisätietoja rintaproteesivälityksestä >>

Lääkärikeskus Pirsy palvelee puhelimitse ja ajanvarauksella

Lääkärikeskus Pirsy palvelee puhelimitse ma-to klo 9-16. Arkipyhät ja muut poikkeusaukiolot löydät täältä >>
Erikoislääkäreiden ja muiden asiantuntijoiden vastaanotot toimivat ajanvarauksella p. 03 2499 300. Koronaviruspandemian vuoksi pyydämme Lääkärikeskuksen asiakkaitamme kuitenkin huomioimaan, että flunssaoireisena vastaanotolle ei voi tulla. Tutustu asiakasohjeeseen täällä >>  Ajan voi perua tai siirtää puhelimitse 03 2499 300.

Tiedottaminen jatkossa

Tämä verkkotiedote on päivittyvä.
Seuraamme viranomaisten ohjeistuksia ja tiedotamme lisää, jos Syöpäjärjestöjä koskevat ohjeet olennaisesti muuttuvat.

Ajankohtaisin tieto Suomessa löytyy Terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) sivustolta: https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19

LUE MYÖS

Edit: 26.5. päivitetty tietoja aukioloajoista